مشاغل کوچک در انگلیس سال سختی را گذراندند

کسب و کار‌های کوچک و مشتریان در انگلیس در سراسر سال ۲۰۲۲ سال سختی داشتند.

در سال ۲۰۲۲ بحران هزینه‌های زندگی مردم انگلیس با تورم فزاینده و افزایش سرسام آور قبوض انرژی تشدید شد و این مسئله به کسب و کارهای کوچک آسیب های متعددی وارد کرد.

شبکه سی سی تی وی گزارش داد: نرخ تورم در انگلیس در ماه‌های اخیر حدود ۱۰ درصد در نوسان بوده است، در حالی که هیچ نشانه‌ای از پایان بحران انرژی همزمان با تداوم درگیری‌ها در اوکراین مشاهده نمی‌شود و مردم با زمستانی تلخ دست و پنجه نرم می‌کنند. قیمت اقلام اساسی در انگلیس همچنان در حال افزایش است. برای مثال قیمت ماکارونی در سوپرمارکت‌ها حدود ۶۰ درصد گران تر، چای ۴۰ درصد و قیمت تخم مرغ بیش از دو برابر شده است، افزایش قیمت هایی که پیش از آن مردم انگلیس آن را تجربه نکرده بودند. از ماه اکتبر، قبوض انرژی در انگلیس به طور چشمگیری افزایش یافت و فشار بیشتری را بر بسیاری از خانواده‌های بدهکار وارد کرد.

در این شرایط صاحبان کسب و کار‌ها در انگلیس چاره‌ای جز افزایش قیمت‌ها ندارند. این در حالی است که بخش بزرگی از قیمت‌ها بیش از ده درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

نظرسنجی اخیر شرکت تحقیقات بازار نشان داد که شاخص اعتماد مصرف کننده در انگلیس در دسامبر به منفی ۴۲ رسید و پس از رسیدن به منفی ۴۹ در سپتامبر، نزدیک به پایین‌ترین سطح تاریخی خود باقی ماند. به گفته جو استاتون، مدیر استراتژی مشتری، دسامبر هشتمین ماه متوالی بود که در آن شاخص اعتماد مصرف کننده به منفی ۴۰ رسید که از زمان شروع رکورد‌ها در ۵۰ سال پیش بی سابقه بود.

سال گذشته انگلیس شاهد سالی بود که شبیه هیچ سال دیگری نبود، به طوری که این کشور شاهد سه نخست وزیر جدید و چهار وزیر دارایی در یک دوره پرتلاطم چهار ماهه بود، که شامل مرگ ملکه الیزابت دوم بود. آشفتگی سیاسی بی سابقه بر سیاست‌های اقتصادی انگلیس سایه افکنده است. بسیاری از صاحبان مشاغل کوچک ممکن است موفق شده باشند به سال ۲۰۲۳ برسند، اما هیچ فردی نمی‌داند که اگر وضعیت بهبود نیابد چقدر می‌توانند باقی بمانند.

یک فروشنده انگلیسی درباره اوضاع کسب و کار می گوید:کار و کاسبی اوضاع خوبی ندارد. بسیار بسیار سخت شده است. ما در فصل کریسمس باید سرمان بسیار شلوغ می‌بود، اما اینطور نیست. اوضاع کساد است. فروش به طور ناگهانی افت کرده است. مردم خرید نمی‌کنند. کسی از در مغازه تو نمی‌آید. نه تنها مغازه ما که مغازه‌های دیگر نیز خبری نیست. هر روز فشار‌ها بیشتر و بیشتر می‌شود. دولت از ما هیچ حمایت مالی نمی‌کند. مشتریان نیز در فشار مالی هستند و قدرت خرید ندارند. قیمت همه کالا‌ها بالا رفته است. قیمت گاز سه برابر شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار