اجرای طرح واکسیناسیون تکمیلی در منطقه کاشان

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان، از اجرای طرح ملی واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال، سرخک و سرخجه و غربالگری سل در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل خبر داد.

مهدی دلاوری گفت: بنا بر آمار، نزدیک به ۲۴ هزار کودک زیر ۱۵ سال واکسن فلج اطفال و ۲۳ هزار کودک ۹ ماه تا ۱۵ سال از شروع طرح به مدت یک ماه واکسن سرخک و سرخجه دریافت خواهند کرد.

او تصریح کرد: طرح غربالگری سل برای ۵۵۰۰ نفر از اتباع خارجی از بهمن‌ماه آغاز خواهد شد که در صورت لزوم از آن‌ها به صورت رایگان نمونه‌گیری و رادیولوژی قفسه سینه انجام می‌شود و این طرح تا پایان فروردین سال ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان، افزود: این طرح با همکاری اداره‌های فرمانداری، آموزش و پرورش و نیروی انتظامی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل اجرا خواهد شد و بیماران در صورت ابتلا به بیماری سل به صورت رایگان تحت درمان قرار خواهند گرفت.

دلاوری گفت: اجرای این واکسیناسیون، یکی از راهبرد‌های برنامه ریشه‌کنی فلج اطفال است که تا زمان ریشه‌کنی جهانی این بیماری باید ایمن‌سازی تکمیلی انجام شود و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، در اجرای این طرح، جهت تقویت سیستم ایمنی کودکان برای آن‌ها  ویتامین A نیز تجویز خواهد شد.


منبع:ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.