آغاز شناسایی بازماندگان از تحصیل و افراد بی‌هویت در اصفهان

مدیرکل امور فرهنگی اجتماعی استانداری اصفهان گفت: با امضای دو تفاهم نامه شناسایی، ساماندهی و هدایت افراد بی هویت و بازمانده از تحصیل در اصفهان اجرا می‌شود.

مسعود مهدویان فر در جلسه کارگروه فرهنگی، اجتماعی، سلامت، زنان و خانواده استانداری اصفهان، گفت: بر اساس این تفاهم نامه مقرر شد با مشارکت نهاد‌های بسیج، استانداری و ثبت احوال شناسایی افراد فاقد شناسنامه در پراکندگی حاشیه شهر، روستا‌ها و بخش‌ها تسهیل و افراد بالای ۱۸ سال که پدر آن‌ها دارای شناسنامه ایرانی است به فرایند کسب مدرک هویتی هدایت شوند.

او افزود: سرعت بخشیدن به هویت بخشی افراد زیر ۱۸ سال فاقد شناسنامه بدسرپرست و یا سرپرست از دست داده ایرانی که پدران آن‌ها دارای شناسنامه و هویت ایرانی بوده اند نیز از دیگر اهداف این تفاهم نامه است.

مدیرکل امور فرهنگی اجتماعی استانداری اصفهان گفت: همچنین در قالب یک تفاهم نامه دیگر افراد بازمانده از تحصیل در سطح استان با مشارکت نهاد‌های بسیج، استانداری و آموزش و پرورش به منظور جذب و آموزش شناسایی می‌شوند.

مهدویان فر گفت: این طرح در استان آغاز شده و امیدواریم به عنوان الگو در کشور نیز اجرایی شود.

به گفته او، آمار‌های موجود در این زمینه دقیق و کافی نیست و باید در انتظار اجرای سرشماری در سال آینده باشیم، اگرچه برآورد‌ها نیز برای برنامه ریزی و اقدام کمک کننده خواهد بود.

مدیرکل امور فرهنگی اجتماعی استانداری اصفهان ادامه داد: نکته مهم این است که بتوانیم افراد بی هویت و بازمانده از تحصیل را شناسایی و ترغیب همچنین در فرآیند‌های حقوقی و مالی آن‌ها را هدایت و پشتیبانی کنیم تا از آمار این حوزه‌ها کاسته شود.

مهدویان فر گفت: حساس سازی نهاد‌های فرهنگی و اجتماعی در رفع موانع این تفاهم نامه‌ها ضروری است.

او به ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد و خیران در تحقق اهداف این دو تفاهم نامه اشاره و بیان کرد: با فرمانداری‌ها در شهرستان‌های ۲۸ گانه استان نیز در این زمینه مکاتبه شده است.

 شناسایی افراد فاقد شناسنامه و صدور مدارک هویتی برای آن‌ها همچنین شناسایی و جذب افراد بازمانده از تحصیل عنوان دو تفاهم نامه‌ای بود که به‌طور جداگانه در این جلسه بین استانداری، سپاه صاحب زمان (عج)، آموزش و پرورش و ثبت احوال استان اصفهان امضا و اجرای آن آغاز شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار