بیشتر مردم انگلیس خواهان رای گیری جدید درباره برگزیت هستند

ک نظرسنجی نشان می‌دهد که اکثر شهروندان انگلیس بر این باورند که وضعیت کشورشان بدتر از اعضای اتحادیه اروپا است.

بر اساس نظرسنجی جدیدی که توسط روزنامه ایندیپندنت منتشر شد، بیش از دو سوم مردم انگلیس خواستار رای گیری برای پیوستن دوباره به اتحادیه اروپا هستند. بیش از نیمی از پاسخ دهندگان تصمیم به خروج از این بلوک را اشتباه توصیف کردند.

انگلیس در ۳۱ ژانویه ۲۰۲۰ پس از همه پرسی برگزیت در سال ۲۰۱۶ رسماً از اتحادیه اروپا خارج شد و رای «خروج» با اختلاف اندکی پیروز شد.

این نظرسنجی نشان داد که ۶۵ درصد از پاسخ دهندگان خواهان رأی گیری جدید هستند که این میزان ۱۰ درصد بیشتر از سال گذشته است. با این حال، افکار عمومی درباره اینکه چه زمانی باید چنین همه پرسی برگزار شود، اختلاف نظر دارند؛ به طوری که ۲۲ درصد گفته اند باید این همه پرسی اکنون برگزار شود، و ۲۴ درصد باور دارند باید در پنج سال آینده انجام شود. نظراتی که طرفدار کمتر داشتند شامل رای گیری در شش تا ده سال آینده (۱۱ ٪) و طی بیش از ۲۰ سال آینده (۴ ٪) است.

در همین حال، شمار مخالفان رای گیری بار دوم برای عضویت در اتحادیه اروپا از ۳۲ درصد به ۲۴ درصد کاهش یافته است.

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که انگلیسی‌ها دیدگاه منفی‌تری درباره پیامد‌های برگزیت دارند، به طوری که ۵۴ درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند خروج از اتحادیه اروپا تصمیم بدی است، که این میزان نسبت به سال گذشته ۴۶ درصد افزایش داشته است.

این دیدگاه ناشی از این باور عمومی است که اقتصاد انگلیس و نفوذ جهانی آن به دلیل تصمیم مهم برای خروج از اتحادیه اروپا آسیب دیده است.

اکثریت ۵۶ درصد از پاسخ دهندگان می‌گویند خروج از اتحادیه، اقتصاد را بدتر کرده است، در حالی که این رقم در سال گذشته ۴۴ درصد بود. نیمی از آن‌ها نیز فکر می‌کنند نفوذ انگلیس در صحنه بین المللی در مقایسه با سال گذشته که تنها ۳۹ درصد کاهش یافت کمتر شده است. علاوه بر این، پاسخ دهندگان نسبت به تغییراتی که برگزیت بر توانایی کشور در کنترل مرز‌های خود به ارمغان آورده است، دیدی منفی دارند و ۵۰ درصد گفته اند که این وضعیت بدتر شده است.

سواتی دینگرا، یکی از اعضای خارجی کمیته سیاست پولی بانک انگلستان، در ماه نوامبر توضیح داد که برگزیت ۶ درصد بر قیمت مواد غذایی انگلیس افزوده و هزینه آن برای کارگران انگلیس حدود ۲.۶ درصد از دستمزدشان بوده است. به گفته دینگرا، خروج از اتحادیه اروپا همچنین سبب کاهش سرمایه گذاری تجاری و تجارت کلی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار