بهبود نسبی ارس تنها پلنگ باغ وحش مشهد

حال عمومی ارس پلنگ باغ وحش مشهد مساعد است و نتایج آزمایش‌ها و نمونه گیری‌ها در اواخر هفته اعلام خواهد شد.

ایمان محمدی آبیز مسئول اداره نظارت بر حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی و مسئول رسیدگی به امور تخصصی ارس پلنگ باغ وحش مشهد گفت: خوشبختانه هم اکنون حال عمومی ارس در وضعیت پایدار و شرایط مساعدی قرار دارد.

او افزود: در تشخیص اولیه دکتر جواد خوش نگاه، مدیر تیم تخصصی درمان ارس، استفاده از یک داروی جدید برای این گونه ارزشمند علاوه بر دارو‌های گذشته بر اساس معاینات اولیه تجویز شد.

مسئول اداره نظارت بر حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: علاوه بر این رژیم غذایی با تجویز دامپزشک در کنار مصرف دارو‌های قبلی که مربوط به درمان بیماری عصبی و تشنج ارس بود نیز تداوم یافت تا شاهد مشکلات ناشی از عدم مصرف دارو‌ها نباشیم.

محمدی آبیز با بیان اینکه معاینات دقیق اولیه توسط دامپزشکان و متخصصان انجام شده است، بیان کرد: ارائه هر گونه نظر در خصوص چرایی بی‌حالی ارس و نیز تشخیص دقیق مشکل این گونه ارزشمند و در معرض خطر انقراض منوط به اعلام نتایج آزمایش‌های مربوط به آنزیم‌ های کبدی و سایر آزمایش‌ های خونی است.

او تصریح کرد: نتایج آزمایش‌ها و نمونه‌گیری انجام شده از این پلنگ در اواخر هفته جاری اعلام خواهد شد.

مسئول اداره نظارت بر حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، در خصوص برخی اظهار نظر‌های عجیب از سوی باغ وحش مشهد در خصوص علت بیماری صرع در ارس تاکید کرد: هیچ یک از این اظهار نظر‌ها بر اساس تخصص و واقعیت‌های موجود نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.