ابداع دستگاهی برای تشخیص و تفکیک کرونا و آنفولانزا

به تازگی فناوری جدیدی ابداع شده که قادر به تشخیص و تفکیک دقیق آنفولانزا و کرونا است.

 تشخیص سرماخوردگی، آنفولانزا و کرونا یکی از چالش‌های بیماران و پزشکان در سراسر دنیا محسوب می‌شود. بسیاری از افراد برای آزمایش آنتی بادی یا برای معاینه نزد پزشک خود می‌روند. به تازگی، دانشمندان در حال توسعه فناوری هستند که می‌توانند این ویروس‌ها را تشخیص دهند.

این گجت هوشمند می‌تواند به بیماران کمک کند تا تفاوت‌های بین کووید و آنفولانزا را تشخیص داده و حتی علائم هشداردهنده دیابت را قبل از این که دیر شود شناسایی کنند. این فناوری با کمک حسگر‌های نوری تشخیص بهتری را ارائه می‌دهند که توانایی تجزیه و تحلیل مواد شیمیایی را از طریق نور بهبود می‌بخشد.

این دستگاه شامل یک میکرورزوناتور مجهز به یک حفره نوری است که می‌تواند مقدار قابل توجهی از اطلاعات نوری را در یک فضای کوچک ذخیره کند.

دینگ رن، پژوهشگر دانشگاه علم و صنعت نروژ گفت: این دستگاه می‌تواند میدان نوری را در داخل سیستم خود تقویت کرده و فرآیند‌های غیر خطی مانند تولید شانه فرکانسی را بسیار آسان‌تر کند.

به گفته سازندگان این فناوری، سیستم فوق فاقد عوارض جانبی بوده و از آن جایی که طیف امواج بلند مادون قرمز اطلاعات قطعی در مورد مواد شیمیایی ارائه می‌دهد، امکان جدیدی را برای کاربرد‌های سنجش فراهم می‌کند.

باید اذعان داشت که میکرورزوناتور‌های ساخته شده از ژرمانیوم قادر است به تشخیص تفاوت بین آنفولانزا و کووید ۱۹ کمک کند.

سازندگان سیستم فوق مدعی هستند که این فناوری پیشرفته به زودی به دانشمندان این امکان را می‌دهد که شانه‌های فرکانس باند پهن در طیف امواج مادون قرمز بلند را توسعه دهند و چندین ماده شیمیایی را به طور همزمان با استفاده از دستگاه‌های طراحی شده با آن تجزیه و تحلیل کنند.

شانه‌های فرکانس، نور‌های لیزری هستند که طیف آن‌ها شامل یک سری خطوط فرکانس مجزا با فاصله مساوی است که معمولاً در دستگاه‌های GPS و تجهیزات مورد استفاده برای تلفن‌ها و رایانه‌ها یافت می‌شوند.

در حال حاضر ماشین آلات مشابهی مانند تداخل سنج فروسرخ تبدیل فوریه وجود دارد. با این حال، این ماشین‌ها برای استفاده گسترده غیرعملی هستند، زیرا بسیار بزرگ و گران بوده و در واقع، تنها بیمارستان‌ها و مؤسسات بزرگ می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

شرح کامل این مطالعات در آخرین شماره مجله Nature Communications منتشر شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار