مدیر‌کل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به نقش مفید مراکز کانون پرورش فکری گفت: لازم‌است فرزندان ایران اسلامی به ابزار آینده‌سازی مجهز شوند.

محمد فائزی در نشست برنامه‌ریزی و هماهنگی طرح «کانون مدرسه»  گفت: لازم‌است فرزندان ایران اسلامی به ابزار آینده‌سازی مجهز شوند و این مهم جز با هم‌افزایی فرهنگی مسیر‌نیست.

وی درعین‌حال، رشد و بالندگی کودکان را نیازمند عبور از گذر‌گاه‌های مختلف و مراکز عرضه کالا‌های فرهنگی متنوع دانست و افزود: دنیای امروز، عصر ارایه بسته‌های فرهنگی مخاطب‌پسند است و ضرورت‌دارد آموزه‌های فرهنگی و تربیتی مبتنی بر باور‌های ایرانی‌اسلامی، در قالبی شکیل و مورد قبول کودکان و نوجوانان عرضه‌شود.

مدیر‌کل آموزش و پرورش گیلان از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به‌عنوان مکمل و نظام آموزشی کشور و محلی برای خدمات‌رسانی مخاطب‌پسند یاد‌کرد و با تاکید‌ بر این مهم که کودک و نوجوان، علاوه بر فراگیری آموزش‌های درسی، نیاز‌مند دریافت خدمات فرهنگی خلاقانه‌ است، گفت: کانون، مجموعه‌ای قابل اعتماد محسوب‌می‌شود و می‌تواند در سایه هم‌افزایی با آموزش و پرورش، نقش به‌سزایی در رشد مخاطب و پیش‌گیری از«راهزنی فرهنگی و تربیتی» ایفا‌کند.

فائزی در ادامه، به اجرای طرح کانون‌مدرسه طی سه‌سال آتی اشاره و با بیان‌این‌که سیاست آموزش و پرورش برگزاری اردو‌های فرهنگیِ با آورده‌های تربیتی است، افزود: این طرح، زمینه ارایه هنر‌مندانه آموزه‌های فرهنگی و تربیتی را به دانش‌آموزان فراهم‌می‌کند و می‌توان با استفاده مناسب از این فرصت آموزشی و پرورشی و امین قرار‌دادن کانون و مربیان آن، بستر‌های لازم را برای عرضه هدف‌مند فعالیت‌های فرهنگی ایجاد‌کرد. 

وی با تبیین این موضوع که آموزش و پرورش تنها مجموعه‌ای است که امکان ارتباط مستقیم با والدین و دانش‌آموزان را دارد، گفت: ضروری است از این فرصت به بهترین شکل ممکن برای معرفی و رونق‌بخشی هرچه بیش‌تر به مراکز کانون پرورش فکری استفاده‌شود.

مدیر‌کل آموزش و پرورش استان گیلان افزود: کانون پرورش فکری و آموزش و پرورش، ذیل عنوان‌های متفاوت و با همراهی هم در یک مسیرحرکت‌می‌کنند و طرح کانون‌مدرسه نمونه‌ای از این مشارکت‌ها در جهت ارتقای توان‌مندی‌ها، غنی‌سازی اوقات فراغت و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن در میدان و درعرصه فضای مجازی است.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان نیز در این نشست گفت: طرح «کانون مدرسه» نماد هم‌گرایی فرهنگی است و مشارکت و هم‌افزایی، از مولفه‌های این طرح به‌شمار‌می‌رود.

سید‌جلیل میرعظیمی با اشاره به فرآیند اجرای طرح کانون‌مدرسه افزود: بهره‌گیری از امکانات و ظرفیت‌های آموزشی و فرهنگی برای توسعه‌ی فعالیت‌های تربیتی، پرورش خلاقیت و آشنایی هرچه‌بیش‌ترکودکان و نوجوانان، والدین و اولیای تربیتی با مراکز فرهنگی هنری کانون و زمینه‌سازی جهت جذب و پایدار‌سازی اعضا، از اهداف این طرح محسوب‌می‌شود.

وی هم‌چنین، در تشریح روند اجرای طرح کانون مدرسه و طیف مخاطبان آن تصریح کرد: این طرح سه ساله، در سال ۱۴۰۱ از دی تا پایان اردیبهشت به‌مرحله اجرا گذاشته‌می‌شود و دانش‌آموزان دختر و پسرِ پایه‌ی دوم تا ششم ابتدایی مدارس دولتی، در قالب اردوی فرهنگی‌ از برنامه‌های مربیان کانون بهره‌مند می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.