سطح زیرکشت گندم به بالای ۶ میلیون و ۲۰۰ هکتار رسید

رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: بنابر آمار مجموع سطح زیر کشت گندم دیم و آبی به بیش از ۶ میلیون و ۲۰۰ هکتار رسیده است.

آقای عطااله هاشمی گفت: بنابر آمار در سال زراعی جدید سطح زیرکشت گندم آبی به یک‌ میلیون و ۸۰۰ هزارهکتار و گندم دیم ۴ میلیون و ۴۰۰ تا ۴ میلیون و ۵۰۰ هزارهکتار رسیده است.

به گفته او، با توجه به  ورود ستاد فرمان امام در طرح جهش تولید دیم زارها، کشت گندم دیم نسبت به سال قبل ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزارهکتار رشد داشته است.

هاشمی می گوید: بنابر اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر شرایط مساعد بارش در فصل زمستان و پاییز پیش بینی می شود که درصورت بارش های نرمال و فراتر از نرمال، تولید گندم به ۱۰ میلیون تن برسد.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه مقوله خرید و تولید گندم با یکدیگر متفاوت است، گفت: سال زراعی آینده خرید گندم حداقل ۷ میلیون و ۵۰۰ هزارتن خواهد بود که در صورت کاهش دورریز نان، این میزان جوابگوی واحدهای خبازی است.

او گفت: با توجه به بارندگی استان های جنوبی، وضعیت سبزینگی مزارع آبی مناسب است و در برخی استان های غربی و جنوب غرب به سبب بارش وضعیت مزارع دیم‌ خوب است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
foodfiber
۰۹:۲۶ ۲۰ دی ۱۴۰۱
در کشور ما بخش پسماند کشاورزی اگر به درستی و دقیق بررسی شود و راهکار کاربردی برای این بخش پسماند در نظر گرفته شود چه بسا به یک صنعت قوی برای مصارف مختلف در نظر گرفته شود به عنوان مثال پسماند حاصل از گندم، جو دوسر، جو، بامبو، سیب، نیشکر، کاکائو و .. می شود طی تکنولوژی های خاص به فیبرهای گیاهی یا غذایی تبدیل کرده و این فیبرها در صنایع مختلف غذایی و صنعت های دیگر استفاده شود. جهت آشنایی با این تکنولوژی فیبرهای گیاهی سایت مرکز تجارت فیبرهای گیاهی ایران یکی از بهترین ها در این زمینه بوده و می توانید اطلاعات لازم را در این خصوص از این وبسایت دریافت کنید.
https://foodfiber.ir/
آخرین اخبار