معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه:

واحدهای توپخانه و موشکی ایران جزو قدرت‌های برتر دنیا است

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:امروز واحد‌های توپخانه و به خصوص واحد‌های موشکی کشورمان جزو قدرت‌های برتر دنیا است.

سردار سرتیپ پاسدار علی اکبر پورجمشیدیان دیشب در همایش رزمندگان مدافع حرم توپخانه استان اصفهان در گروه موشکی ۱۵ خرداد، به نقش بی بدیل و تأثیرگذار واحد‌های توپخانه در عملیات‌ها اشاره کرد و افزود: این واحد‌های نظامی می‌توانند به تنهایی یک عملیات را به طور کامل انجام دهند و واحد‌های توپخانه باید تقویت شوند.

او گفت: از ابتکارات رزمندگان در جبهه مقاومت، تمرکز تمام واحد‌های توپخانه بر یک هدف مشخص بود و عملیات بی نظیر ارتفاعات راهبردی «العیس» در جنوب غرب حلب سوریه پس از بازپس گیری شهر «الحاضر» با هدایت حاج قاسم سلیمانی و تنها با استفاده از توپخانه اجرا شد.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه با بیان اینکه برادران ارتشی ما در دوران دفاع مقدس در مباحث توپخانه بی نظیر و یا کم نظیر بودند افزود: تلاش‌های آن‌ها و واحد‌های توپخانه ارتش جمهوری اسلامی ایران در دفاع مقدس نقش بزرگی در پیروزی رزمندگان ما داشت و گروه‌های موشکی و توپخانه سپاه پاسداران با همراهی و آموزش‌های واحد‌های توپخانه ارتش جمهوری اسلامی شکل گرفت.

او با اشاره به بنیانگذاران گروه توپخانه و موشکی سپاه شهید حسن شفیع زاده و شهید حاج حسن تهرانی مقدم گفت: سرمایه بزرگ و قدرت امروز توپخانه و موشکی ما در نیروی زمینی سپاه ثمره تلاش‌ها و مجاهدت‌های رزمندگان پیشکسوت و این شهدای عزیز است که اساس آن را در دوران دفاع مقدس پایه ریزی نمودند.

سردار پورجمشیدیان گفت: واحد توپخانه، تخصصی‌ترین، فنی‌ترین و علمی‌ترین رسته‌های نظامی است و جوان‌ترین و نخبه‌ترین نیرو‌های نظامی در این واحد نظامی فعالیت دارند.

او تاکید کرد: تمام عملیات‌های سال‌های دفاع مقدس با فکر، تدبیر و به صورت علمی فرماندهان طراحی و انجام شد و بعضی عملیات‌ها همچون عملیات بزرگ «والفجر ۸» به طور کامل علمی طراحی و اجرا شد.

در پایان این مراسم از تعدادی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم و فرماندهان مؤثر توپخانه در جبهه مقاومت تجلیل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۱۶ دی ۱۴۰۱
اقتصاد هم مهم‌ است
آخرین اخبار