ایران در تولید علم رتبه ۱۵ را دارد/ حل مشکل علاقمندان حوزه فناوری، با تصویب یک قانون

معاون فناوری وزارت علوم در مراسم اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها به فعالیت‌های فناوری انجام شده و برنامه‌ریزی شده اشاره کرد.

علی خیر الدین معاون فناوری وزارت علوم در مراسم اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی پژوهشی و فناوری گفت: در حال حاضر حدود ۱۰ درصد از اعضای هیات علمی وارد حوزه فناوری و ۲۰ درصد نیز وارد حوزه ارتباط با صنعت شده‌اند. 

به گفته وی در سال ۲۰۲۱ رتبه ایران در شاخص فناوری به جایگاه ۵۳ رسیده و در زمینه تولید علم کشورمان رتبه ۱۵ دنیا و در منطقه، رتبه اول را کسب کرد.

او گفت: اقتصاد دانش بنیان نیازمند سیاست‌گذاری بهتر است زیرا ایران در حوزه نهاد سازی در جایگاه ۱۳۱ و در زمینه سهولت کسب و کار در رتبه ۱۲۷ قرار دارد.

او افزود: تعداد متقاضیان ورود به حوزه فناوری به دلیل عدم توجه کافی به زیر ساخت‌های آزمایشگاه و عدم توجه به کار آفرینی در گذشته کاهش پیدا کرده بود.  

خیرالدین ادامه داد: مشکل ۵۶ درصد از شرکت‌ها، قوانین و مقررات بود که با تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان این مقوله بر طرف شده است.

او اضافه کرد: اصلاح آیین‌نامه ترفیع و تدوین آیین‌نامه سرآمدان فناوری از جمله اقدامات پیش‌رو در زمینه فناوری و ورود بیشتر اعضای هیأت علمی به این حوزه است. در حال حاضر ۵۴ پارک علم و فناوری، ۳۲ پردیس فناوری و ۷۹۱۹ شرکت دانش بنیان داریم. 

معاون فناوری وزارت علوم گفت: ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد فناوری نیز برای سال آینده هدف گذاری شده است. تور راهیان پیشرفت که دستور رئیس جمهور است و ۲۱۰ تور دانش آموزی برگزار شده است. در سال گذشته ۴۱هزار شغل در این حوزه ایجاد شده و ۵۴۷ میلیارد تومان تفاهم و قرارداد به امضا رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۳ ۱۶ دی ۱۴۰۱
ایران با این رتبه چرا تو خیلی چیز ها ته جدوله؟ چون همین ها که تولید علم می کنند خارج را بهتر می بینند و فرار می کنند به سوی موفقیت شغلی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۶ ۱۶ دی ۱۴۰۱
لطفا علم اقتصاد تولید کنند و ریال از بی ارزش ترین پول فقط۴ پله از کف بیاورند بالا
آخرین اخبار