مشاور وزیری که برای «حاج قاسم» نوشت!

مشاور وزیر ورزش و جوانان گفت: خبر تلخ شهادت سردار سلیمانی باعث سرودن شعری بود که مبنای کتاب "حاج قاسم" شد.

اسماعیل احمدی مشاور وزیر و سرپرست حوزه وزارتی وزارت ورزش و جوانان و نویسنده کتاب شعر حاج قاسم در ویژه برنامه صبح و نشاط که از گلزار شهدای کرمان پخش زنده شد، گفت: توفیق داشتم در سوریه گهگاهی در رکاب حاج قاسم عزیز باشم.

او افزود: اولین کتابی که تألیف کردم، سال ۹۵ با عنوان دم عشق بود و مربوط به سفر سوریه بود که حاوی خاطرات خیلی شیرینی از مدافعان حرم بود.

احمدی تصریح کرد: همان سال این کتاب چاپ و تقدیم حضرت آقا شد که مقام معظم رهبری خوشحال شدند و با این تعبیر که چقدر خوب که می‌بینم اولین کتاب در مورد مدافعان حرم منتشر می‌شه، از آن یاد کردند.

صبح و نشاط در گلزار شهدای کرمان

او بیان داشت: روزی که حاج قاسم به شهادت رسید ما هم، مانند همه شما عزیزان چشمانمان پر از اشک بود، در همان حالت تقریباً ۴۰ بیتی را سرودم و با توجه به اینکه مدتیست به حوزه کودکان و نوجوانان بیشتر فکر می‌کنم و دو سه جلد هم برای کودکان سروده بودم، لذا طبع شعری ما آن روز کودکانه شد.

سرپرست حوزه وزارتی وزارت ورزش و جوانان و نویسنده کتاب شعر حاج قاسم گفت: بدین ترتیب یک شعر کودکانه خوب سروده شد و تا چهلم حاج قاسم نیز تصویرسازی شد، اما نمی‌دانم چرا این کتاب، طی این سه سال منتشر نشد تا اینکه خوشبختانه روز گذشته منتشر شد و توفیقی بود تا در جوار قبور مطهر سرداران شهید حاج قاسم سلیمانی و حسین پورجعفری و سایر شهدای کرمان این کتاب رونمایی و نخست تقدیم مردم کرمان شود.  

صبح و نشاط در گلزار شهدای کرمان

مازیار ناظمی رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: از فدراسیون مردم پایه و پرانرژی اتومبیلرانی و موتورسواری خدمت شما عزیزان هستیم.

او افزود: هر سال این مراسم با همین شکوه و عظمت برگزار می‌شود که واقعا برایم لذت بخش بود.
ناظمی به مراسم سومین سالگرد شهید سلیمانی نیز اشاره و تصریح کرد: این مراسم یک مراسم مردمی است که در بخش بخش این مراسم از گروه‌های متفاوت استان‌های مختلف و شهر‌های مختلف استان کرمان آمده بودند و سهمی دارند که امیدواریم خداوند از همه قبول کند.  

میثم پاریزی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان هم گفت: ورزش استان کرمان خوشبختانه طی سال‌ها در بخش‌های مختلف رشد مطلوب و خوبی داشته است؛ اما یکی از مصادیق توسعه متوازن ورزش، بحث نگاه به بخش فرهنگی و کار و اقدامات مثبت و اثرگذار فرهنگی است که باید در این حوزه انجام شود.

او بهترین چراغ راه در این حوزه و این بخش را بحث مکتب شهید سلیمانی دانست و افزود: جامعه ورزش و جوانان در کنار سایر اقشار سعی کرده با توجه به این مبانی و اصول مکتب شهید سلیمانی بتواند مسیر خود را در بحث اقدامات اثرگذار فرهنگی به خوبی پیش ببرد.

مشاور وزیری که برای حاج قاسم نوشت!

پاریزی به بیان گزارشی از برگزاری برنامه‌های سومین سالگرد شهید سلیمانی در حوزه ورزش و جوانان ذیل بنیاد شهید سلیمانی و ستاد ترویج مکتب شهید سلیمانی در استان پرداخت و تصریح کرد: مجموعه ورزش استان، هیئت‌های ورزشی، مجموعه سپاه ثارالله استان کرمان و بسیج ورزشکاران برای برگزاری برنامه‌های سومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها در کنار ما بودند و سعی کردیم برنامه‌های مثبت و اثرگذاری انجام دهیم که این برنامه‌ها در سطح کشور و در بین استان‌های مختلف عملیاتی و اجرایی شد که البته گل کار‌ها در کرمان بود و من همین جا از همت همه عزیزان تشکر می‌کنم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: سعی کردیم در تمام برنامه‌های ورزشی پیوست فرهنگی مناسبی داشته باشیم، برای تعدادی از هیئت‌های ورزشی کد گرفتیم که پایگاه بسیج ورزشکاران در آنجا‌ها راه اندازی شده و همچنین اقدامات بسیار اثرگذاری مثل نذر رهایی برای آزادسازی زندانیان انجام شده است و قرار است، ۶۳ زندانی نیز به زودی به همت اقشار مختلف و حوزه ورزش در استان کرمان به آغوش خانواده هایشان باز گردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.