امام جمعه سمنان تاکید کرد؛

اتصال حجاب با هویت ایرانی، موضع اصلی حمله دشمن

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی گفت: حمله دشمن به موضوع حجاب در طول تاریخ به دلیل اتصال جدانشدنی این موضوع با هویت ایرانی است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان در آیین وحدت پخش نماز جمعه امروز سمنان به محور اصلی بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع بانوان اشاره و تاکید کرد: اظهار نظر رهبری در این دیدار کاملا واضح و روشن بود که حجاب اولا یک واجب شرعی غیر قابل خدشه است، اما نباید ضعیف بودن در رعایت کردن این واجب را به اسم ضد دین و ضد انقلاب تعبیر و تفسیر کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی اهانت مجدد یک هفته نامه فرانسوی به ساحت روحانیت دین را با پشتیبانی و حمایت‌های دولت‌ها و چهره‌های سیاسی وابسته به مستکبران محکوم و تصریح کرد: هراس دائمی استعمارگران از اثرگذاری ویژه روحانیت دینی بر افکار عمومی و هدایت مردم و روشنگری در خصوص دسیسه‌های استکباری علت اصلی این توهین‌های پیاپی در سال‌های اخیر در قالب ظاهری و در پوشش مطالب منتشر شده در یک نشریه است.

امام جمعه سمنان با برشمردن خیانت‌های پهلوی اول در وضع قوانین ضد دینی و میهنی برای تغییر هویت ایرانیان از جمله کشف حجاب اجباری رضاخان گفت:اجرایی کردن لباس متحد الشکل برای مردان، جلوگیری از مجالس ویژه محرم و سختگیری به علما و روحانیون در کنار مسئله کشف حجاب اجباری بانوان از جمله اقداماتی بود که به بهانه حرکت به سمت ایران مدرن، اما در واقع برای ضربه به دین از سال ۱۳۱۴ شکل گرفت.

وی همچنین به واقعه ۱۹ دی سال ۵۶ و تاثیر آن بر حرکت‌های عظیم مردمی تا پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: جالب است که دلیل این واقعه نیزاهانت مقاله در یک روزنامه به امام خمینی (ره) بود که با واکنش اعتراضی مردم قم و شهادت تعدادی از طلاب همراه بود و سپس این اعتراضات در تبریز و یزد و سایر شهر‌ها در دفاع از مکتب اسلام و روحانیت زمینه ساز خروش مردمی یکپارچه تا پیروزی انقلاب اسلامی بود.

امام جمعه سمنان در سالگرد حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی مسئولیت پذیری در این واقعه تلخ را یادآور شد و افزود: پذیرش اشتباه و عذرخواهی مسئولان ارشد نظامی کشور در کنار هوشیاری مردم و صبر وتحمل خانواده شهدای این حادثه سبب شد تا دشمن نتواند از همزمانی این اتفاق وحمله به پایگاه آمریکایی عین الاسد سوء استفاده کند و به اهداف سیاسی خود برسد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با یادآوری واقعه ترور امیرکبیر عنوان چهره شاخص مدیریتی تاریخ ایران به خدمات کمتر از ۳ ساله دوره مسئولیت این شخصیت ایرانی اشاره و خاطرنشان کرد: تکیه بر داشته‌های داخلی، نفی نفوذ بیگانگان، برقرار نظم و امنیت داخلی، به کارگیری افراد لایق در انتصابات، نظارت مستمر و دقیق و مبارزه با فساد درباری و کارگزاران از جمله اقدامات امیر کبیر در دوران صدارت است که می‌تواند نقشه راه مسئولین دولت برای تحقق اهداف کشور قرار گیرد.

امام جمعه اسلام با تشریح ابعاد شخصیتی والای حضرت ام البنین مادر حضرت عباس علیه السلام جایگاه ویژه ایشان به عنوان همسر و مادر شهیدان را از موضوعات درس آموز تربیتی خانوادگی در دین مبین اسلام برشمرد و سالروز وفات این بانوی بزرگ را به عموم مردم خصوصا خانواده شهدا تسلیت گفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.