در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

جزئیات حمایت شهرداری از زنان سرپرست خانوار و زندانیان/ بهسازی ۴۰۰ معبر در بافت فرسوده

سخنگوی شهرداری تهران از افتتاح چندین مرکز توانمندسازی کوثر برای بانوان سرپرست خانوار و بهسازی معابر بافت فرسوده با هزینه کرد ۲۳۳ میلیارد تومانی خبر داد.

عبدالمطهر محمدخانی؛ سخنگوی شهرداری تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به برگزاری بیستمین شنبه امید و افتخار گفت: بنا است، در بیستمین شنبه امید و افتخار چندین مرکز توانمندسازی کوثر برای بانوان سرپرست خانوار، افتتاح شود. همچنین چندین معبر بهسازی شده در بافت فرسوده هم در دستور کار است.

وی با اشاره به بهسازی معابر بافت فرسوده خاطر نشان کرد: معابر بافت فرسوده مناطق ۹، ۱۰، ۱۲، ۱۳، ۱۴ و ۱۷ که جمعا ۴۰۰ معبر است با هزینه ۲۳۳ میلیارد تومان بهسازی شده است.

محمدخانی با اشاره به افتتاح مراکز توانمندسازی برای زنان سرپرست خانوار افزود: همچنین، مرکز توانمندسازی منطقه ۱۷ شهرداری یکی از مراکز کوثر است که شنبه مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و میظرفیت فعالیت ۱۰۰ نفر در آن ایجاد شده که هم برای بانوان سرپرست خانوار و هم کودکان آن‌ها ظرفیت دارد.

سخنگوی شهرداری تهران با بیان اینکه همزمان با افتتاح مرکز کوثر منطقه ۱۷ در چند منطقه دیگر مراکز کارآفرینی کوثر افتتاح خواهد شد، عنوان کرد: مراکز توانمند سازی منطقه ۴ شهرداری تهران از دیگر مجموعه‌هایی است که در شنبه امید و افتخار مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه با افتتاح مراکز توانمند سازی حدود ۶۰۰ فرصت شغلی ایجاد می‌شود، ادامه داد: بنا است تا در تمام مناطق جنوبی، شمالی، شرقی و غربی تهران فعالیت کنیم تا از بانوان سرپرست خانوار حمایت‌های معیشتی صورت گیرد و آموزش‌های توانمندسازی هم خواهیم داشت تا بدین روش کارآفرین هم تربیت کنیم.

محمدخانی به تشریح جزئیات یکی از این مراکز کوثر و گفت: یکی از مراکز کارآفرینی  در بیستمین شنبه امید و افتخار افتتاح خواهد شد. از این مرکز پیش از این به عنوان انبار استفاده می‌شده و عدم بهره برداری صحیح صورت گرفته است.

او ادامه داد: مساحت فضای عمومی کار حدود ۹۵۰ متر است. در زمان بازدید حدود ۱۷ الی ۲۰ کارگر در مجموعه مشغول به کار و حدود ۱۵ الی ۲۰ نفر نیز در حال آموزش بودند. در فاز نهایی، مقرر است که در این مجموعه حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ کارگر مشغول به کار شوند. زیرزمین که به عنوان انبار مجموعه استفاده می‌شود، مجهز به سیستم اعلام و اطفاء حریق شده است؛ که با توجه به مواد اولیه موجود در کارگاه این مورد الزامی است که توسط پیمانکار بهره بردار تجهیز شده است.

سخنگوی شهرداری تهران به تولید کالای ایرانی در این مجموعه‌ها تاکید کردو گفت: تقریبا همه مواد اولیه کار در این مجموعه‌ها، ایرانی است که شاهد تولید یک محصول ایرانی و ارزش افزوده در داخل کشور هستیم.

محمدخانی به تشریح فعالیت‌های مرکز مهارت آموزی کوثر شماره ۳ پرداخت و افزود: منطقه ۸ دارای ۵ مرکز توانمندسازی است. از بین این مراکز دو مرکز در خیابان نظام آباد واقع شده اند؛ که هر دو قدیمی و در حال تعمیر هستند. دو مرکز در خیابان رشید تهرانپارس واقع شده است که یکی فعال و دیگری احتیاج به تعمیر دارد. مرکز شماره ۳ واقع در خیابان ۱۶ متری دوم واقع شده است. محصولات این مرکز پوشاک مردانه است.

وی در پایان تاکید کرد: حدود ۲۰ نفر در زمان بازدید در مرکز مشغول به کار بودند. این مرکز به فعالیت زندانیان رای باز، زنان سرپرست خانوار و زنان بدسرپرست اختصاص داده شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار