کارشناس تلویزیونی:

حاج قاسم یک آدم ماورایی نبوده است

کارشناس تلویزیونی گفت: مسئله حاج قاسم این است گرچه انسان معمولی بود، اما ماورا و عظمت خدا، همه وجودش را به خود مشغول کرده بود.

حجت الاسلام علی سرلک در گلزار شهدای کرمان گفت: اخیراً یک جمله را مقام معظم رهبری راجب به حاج قاسم سلیمانی فرمودند که حاج قاسم یک آدم ماورایی نبوده است یک آدم عجیب و غریب نبوده است یک انسان معمولی مثل همه مردم، که در همه‌ اتفاقات روزمره عادی بوده است.

اوافزود: همه آدم‌ها غذا می‌خورند، می‌خوابند، می‌خندد، خسته می‌شوند، گرسنه می‌شوند و تشنه می‌شوند، اما اینکه به همین مسائل روزمره و عادی با چه زاویه نگاهی با چه پیش فرض‌هایی با چه عظمتی به آن‌ها برسیم حاج قاسم سلیمانی ماورایی نبود .

او اظهار کرد:  یک عظمت بسیار بی انتها به تمام لبخندهایش به تمام سکوت هایش به وصیت نامه اش به رفقایش به همه این‌ها رنگ خدایی داده بود حاج قاسم تفاوتش با آدم‌های دیگر این است که او باور کرده بود که هر چیزی نزد خدا باشد آن می‌ماند وهر چیزی خدایی شود می‌ماند و به همین خاطر حاج قاسم سلیمانی تمام وجودش را خدایی کرده بود.

حجت الاسلام سرلک تصریح کرد: حاج قاسم سلیمانی شهادت مسیر حرکتش بود نه مقصد که با شهادت می‌خواست ما را راه بیندازد قاسم سلیمانی طوری شهید شد و مشتری‌هایی برای خدا پیدا کرد که در این دنیا و در همین کشور خودمان با زندگیش نمی‌توانست این طوری برای خدا مشتری پیدا کند.

این کارشناس تلویزیونی اظهار کرد: قاسم سلیمانی نگاهش نگاه تمدنی بود به همین خاطر فرمود ایران حرم اهل بیت است حرمی که اگر این حرم نباشد آن حرم‌ها هم نیستند نه این که ظاهرشان نباشد حقیقت شان نیست حاج قاسم سلیمانی به عنوان یکی از فرزندان پاک حضرت امام (ره) این نگاه را باور کرد.

او گفت: حاج قاسم سلیمانی چه بار سنگینی را به دوش کشید دیدین برای دخترش چه نوشته است می‌خواهم نمک بریزم توی چشمانم که خوابم نبرد که دختری رااز آغوش مادرش جدا کننده نه دختر مسلمان بلکه هیچ فرزندی از آغوش پرمهر هیچ مادری جدا نشود این بار بزرگ را شانه‌های ستبری، اما اندکی به دوش کشیدند.

اوافزود: مردم ما مشکلات و گرفتاری‌هایی داریم، اما خیلی رشد کردیم به برکت نفس‌های پاک حضرت امام (ره) و خون‌هایی که از شهدا روی زمین ریخته شد است خیلی رشد کردیم و جلو رفتیم و خیلی‌ها می‌خواستند که این مسئله از بین برود.

سرلک بیان کرد: حاج قاسم سلیمانی به عنوان ژنرال برجسته نظامی به رهبر انقلاب فقط یک سلام عادی نظامی نمی‌دهد بلکه دستش را هم روی قلبش می‌گذارد یعنی می‌گوید مردم و الله ازشون عاقبت بخیری این که شما رابطه قلبی یان را با این رهبر حکیم انقلاب درست کنید و پشتیبان ولایت فقیه تان باشید.

او گفت: حاج قاسم سلیمانی طوری جانش را فدا کرد که مغناطیس وجودش همه ما را جذب کرده است حاج قاسم در شعاع خورشید اباعبدالله الحسین (ع) و نور امام حسین (ع) چهره قاسم سلیمانی را برای همه ماجذاب کرده است وهر کس خودش را جان فدای این ملت کرد در درجه اول پیش خداوند آبرو پیدا کرد و پیش خلق خدا هم اعتبار پیدا می‌کند نمونه روشن آن قاسم سلیمانی است.

برچسب ها: حاج قاسم ، امام حسین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار