مقاوم سازی ۷۲ درصد خانه‌های مسکونی روستایی

مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمانشاه از مقاوم سازی ۷۲ درصد خانه‌های مسکونی روستایی استان خبر داد.

شمس الله خدادادی، مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمانشاه امروز (۱۸ دی) در نشست ستاد تسهیل مسکن روستایی که با حضور سرپرست معاونت عمرانی استانداری برگزار شد، با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه مقاوم سازی خانه‌های روستایی در استان کرمانشاه، گفت : تاکنون ۷۲ درصد واحد‌های روستایی استان مقاوم‌سازی شده‌اند که این عدد در حال حاضر در کشور ۵۲ درصد است.

وی با اشاره رتبه نخست استان کرمانشاه در زمینه مقاوم سازی واحد‌های مسکونی روستایی در سطح کشور، افزود: ساخت و ساز‌های پس از زلزله ۷.۳ ریشتری سال ۱۳۹۶ در شهرستان‌های زلزله‌زده استان تاثیر زیادی در مقاوم سازی خانه‌های روستایی استان داشته است.

 مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمانشاه ادامه داد: با اقدامات خوب صورت گرفته اگر خدای نکرده زلزله یا سیلی رخ دهد، خانه‌های روستایی استان کرمانشاه کمترین آسیب را متحمل خواهند شد.

وی سپس با اشاره به سهمیه ۲۲۵۶ واحدی استان در بحث مقاوم سازی واحد‌های روستایی در سال جاری، گفت: تاکنون پرونده ۱۷۲۰ واحد مسکونی برای اخذ تسهیلات به بانک‌های استان معرفی شده که ۵۳۴ پرونده منجر به انعقاد قرارداد برای دریافت تسهیلات شده است.

خدادادی اشاره‌ای هم به سختگیری بانک‌ها برای اخذ ضمانت از روستائیان داشت و گفت: گا‌ها دیده شده برخی بانک‌ها تضامین سختگیرانه‌ای برای پرداخت تسهیلات مسکن روستایی از روستائیان می‌گیرند که انتظار داریم بانک‌ها در این زمینه همکاری بیشتری با متقاضیان داشته باشند.

وی با بیان اینکه از بانک‌ها درخواست داریم تا ضمانت زنجیره‌ای را برای متقاضیان لحاظ کنند تا روند دریافت تسهیلات روستائیان تسهیل شود، گفت: از بانک‌ها انتظار داریم در پرداخت وام‌ها سخت‌گیری نکنند.

جمعی از مدیران بانک‌های استان هم در این نشست از عدم بازپرداخت تسهیلات بازسازی زلزله از سوی برخی وام گیرندگان انتقاد کرده و خواستار بازپرداخت اقساط وام‌های دریافتی از سوی وام گیرندگان شدند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار