مصاحبه توفانی دشان بعد از ابقا روی نیمکت فرانسه

دیدیه دشان که دیروز در سمت خود به عنوان سرمربی فرانسه ابقا شد در مصاحبه‌ای با اکیپ اظهاراتی داشت که جنجالی خواهد شد.

بعد از مدت‌ها گمانه‌زنی درباره آینده دیدیه دشان در نیمکت تیم ملی فرانسه و در حالی که از زین‌الدین زیدان به عنوان نامزد احتمالی این پست یاد می‌شد، اما فدراسیون فوتبال فرانسه دیروز به این شایعات پایان داد و اعلام کرد قرارداد دشان را تا سال ۲۰۲۶ تمدید کرده است.

دشان بعد از ابقا در پست خود در یک مصاحبه با روزنامه فرانسوی اکیپ شرکت کرد که مشروح آن فردا در نسخه چاپی این روزنامه منتشر خواهد شد. اما اکیپ فراز‌هایی از مصاحبه دشان را در سایت خود منتشر کرد که بدون شک جنجالی خواهد شد.

درحالیکه سه هفته از پایان جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و شکست فرانسه مقابل آرژانتین در فینال جام می‌گذرد دشان در این مصاحبه برای اولین بار به سراغ اعلام مقصر این شکست رفته و پنج بازیکن فرانسه را مقصر اعلام کرد. او به اکیپ گفت پنج بازیکن فرانسوی در حد فینال جام جهانی بازی نکردند. این بخش از مصاحبه دشان بدون شک جنجالی‌ترین بخش از حرف‌های او خواهد بود.

سرمربی فرانسه گفت:" پنج بازیکن از بازیکنان ما در حد فینال جام جهانی بازی نکردند. بله، ما در حد پیروزی در فینال نبودیم. نمی‌خواهم فقط یک بازیکن را نشانه بگیرم و بگویم او بیشتر از بقیه مقصر است. ولی واقعیت این است که پنج بازیکن ما به دلایل مختلف در سطحی نبودند که در چنان مسابقه‌ای موفق باشند".

دشان این صحبت‌های عجیب را در پاسخ به این سوال مطرح کرد که چرا تیم او در شروع بازی مقابل آرژانتین ضعیف ظاهر شده بود.

با اینکه سرمربی فرانسه در صحبت‌های خود از بازیکنی اسم نمی‌برد، ولی با توجه به تعویض‌های او پیش از شروع درخشش کیلیان امباپه و به تساوی کشاندن کار به راحتی می‌تواند تشخیص داد که دشان چه کسانی را هدف گرفته است.

در فینال جام جهانی دیدیه دشان با تعویض زودهنگام عثمان دمبله و اولیویه ژیرو درحالیکه پنج دقیقه تا پایان نیمه اول باقی مانده بود همه را شگفت‌زده کرد.

سرمربی فرانسه در ادامه گفت:" نمی‌خواهم از کلمات سخت استفاده کنم؛ بگذارید اینطور بگویم که ما برای یک ساعت اصلا در بازی نبودیم. ما در حالی به بازی برگشتیم که قبل از آن هیچ بودیم. ولی به هر حال موفق شدیم وظیفه‌مان را انجام بدهیم".

برچسب ها: دشان ، تیم ملی فرانسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار