۸۷۰ کیلومتر لوله‌گذاری در طرح جهاد آبرسانی سیستان و بلوچستان انجام شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: ۸۷۰ کیلومتر لوله‌گذاری خطوط انتقال و شبکه توزیع در قالب طرح جهاد آبرسانی به همت دولت سیزدهم توسط وزارت نیرو از ابتدای سال تاکنون در سطح استان انجام شده است.

علیرضا قاسمی از برنامه‌های وزارت نیرو برای رفع کمبود آب آشامیدنی در سطح شهر‌ها و روستا‌ها با اجرای طرح‌های شاخص و بزرگ خبر داد و اظهارداشت: چهار طرح مهم آبرسانی به شهر‌های چابهار، کنارک، خاش، نوک‌آباد و حوزه سیستان در حال اجرا و یا در حال تکمیل است.

وی ادامه داد: برای روستا‌های فاقد آب آشامیدنی و یا دارای تنش آبی نیز طرح جهاد آبرسانی با شروع خدمت دولت سیزدهم در دستور کار وزارت نیرو و شرکت آب و فاضلاب قرار گرفت که در قالب این طرح آبرسانی به بیش‌از ۲ هزار و ۸۰۰ روستای فاقد و یا دچار تنش آبی صورت خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با بیان اینکه عملیات اجرایی این طرح آغاز شده، ادامه داد: از ابتدای سال ۸۷۰ کیلومتر لوله‌گذاری جدید برای روستا‌ها انجام شده که با تکمیل این طرح شاخص بهره‌مندی از آب آشامیدنی در سطح روستا‌های استان به ۹۵ درصد خواهد رسید.

وی از انتقال آب دریای عمان به سیستان و بلوچستان به عنوان طرحی که قرار است کمبود بخشی از آب آشامیدنی این استان را جبران کند یاد کرد و گفت: این مهم در سالجاری به قانون تبدیل شد که ناشی از همت دولت و مجلس شورای اسلامی برای رفع کاستی‌های آبی این استان است.

به گفته قاسمی، این طرح قرار است طی پنج سال با اولویت تامین آب آشامیدنی و صنعت اجرا شود که هم‌اکنون مسیر‌های خط انتقال مشخص و عملیات احداث و خاکبرداری محل آبگیری از دریا آغاز شده است.

وی عنوان کرد: با مجموعه فعالیت‌های پیش‌روی شرکت آب و فاضلاب ناشی از انجام مطالعات و بررسی‌های فنی و مهندسی، طرح‌های در حال اجرا و یا تکمیل شدن است تا برای آب آشامیدنی جمعیت استان مشکلی به وجود نیاید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.