اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در سایت جهانی بیستون

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت : با هدف توسعه زیرساخت‌های گردشگری استان، ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی در سایت جهانی بیستون در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

محمدرضا سهیلی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت : در این راستا یک تفاهم نامه با بخش خصوصی منعقد شده است که در حال تدوین ریز قرارداد بوده و پیش بینی می‌شود عملیات اجرایی این طرح در دهه فجر و یا اواخر امسال به طور رسمی آغاز شود.

وی افزود: در این طرح گردشگری جامع فاز نمایشگاهی، خدمات رفاهی، خدمات متنوع ورزشی، اقامتی، نورپرداری با استفاده از فناوری‌های نوین، پارکینگ، فراهم ساختن بازدید از کتیبه، ساماندهی راه‌های دسترسی، گلخانه، توریسم کشاورزی و نمایشگاه صنایع دستی پیش بینی شده است که اجرا و بهره برداری کامل از این امکانات قادر خواهد بود صنعت گردشکری این منطقه را متحول سازد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه یادآور شد: تحول در بخش گردشگری استان با سرمایه‌گذاری در تأسیسات گردشگری محقق می‌شود و این اداره کل از هر فرصتی برای حمایت از سرمایه‌گذاران و حضور آن‌ها استفاده خواهد کرد.

سهیلی اضافه کرد: هم اینک به طور متوسط سالانه حدود ۲۵۰ هزار نفر گردشگر از این سایت جهانی بازدید می‌کنند که در صورت سرمایه گذاری در ایجاد امکانات جدید برای آن این تعداد به حدود سه برابر خواهد رسید .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.