مستند حیدر جان امشب از شبکه همدان پخش می‌شود

مدیر کل صداوسیمای مرکز همدان گفت: امشب ساعت ۲۳:۳۰ مستند حیدر جان با موضوع زندگی سردار شهید حیدر سهرابی از شبکه همدان پخش می‌شود.

کیوان الوندی گفت: امسال سردار شهید حیدر سهرابی شهید شاخص سال نهاوند معرفی شد و بر همین اساس مستند زندگینامه این شهید در اوایل سال ۱۴۰۱ تولید و در ۳۰ خردادماه از آن رونمایی شد و همزمان با سالگرد شهادت و کنگره بزرگداشت این شهید امشب ساعت ۲۳: ۳۰ از شبکه همدان پخش می‌شود.

او گفت: تکرار این مستند روز بعد ساعت۱۰:۳۰ صبح یعنی روز سه شنبه ۲۰ دیماه می‌باشد در این مستند با فرماندهان دفاع مقدس و هم رزمان شهید و خانواده ایشان گفتگو شده است و همچنین از صحبت‌های آرشیوی سردار شهید حاج میرزا محمد سلگی که از دوستان صمیمی شهید بوده است و در دوران حیاتش در وصف این شهید گفته است نیز استفاده شده است.

الوندی گفت: در این مستند در دو مقطع قبل انقلاب و دوران دفاع مقدس به ابعاد مختلف زندگی اجتماعی و شخصی این سردار شهید پرداخته می‌شود.

سردار شهید حیدر سهرابی قبل از انقلاب نیز از مبارزان بود که در مبارزه با حکومت ستم شاهی چندین سال مبارزه کرد و در هنگام ورود حضرت امام (ره) به ایران جز هیأت استقبال بود که در این مستند با دوستان قبل از انقلاب ایشان نیز مصاحبه شده است.

عوامل تولید این مستند عبارتند از تهیه‌کننده و نویسنده «مجید دنیا»، کارگردان و تصویربردار «محمد حسینی»، صدابردار «مهدی جعفری»، تصویربردار هوایی «پیمان شیراوند» و حمل و نقل «علی مددی» مسئول هماهنگی علی سهرابی و با همکاری بسیج رسانه نهاوند است.

لازم به یادآوری است؛ سردار شهید حیدر سهرابی در نخستین طلیعه بهار ۱۳۳۸ در روستای سرسبز و با صفای تکه نهاوند دیده به جهان گشود در دوران دفاع مقدس مسئولیت‌هایی مانند مسئول آموزش بسیجیان و کارمندان در سراب گیان مدیر داخلی سپاه نهاوند قائم مقام و فرمانده گردان ۱۵۹ قیس ابن مسهر در عملیات کربلای ۵ بود که در تاریخ ۲۱ دیماه ۱۳۶۵ به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار