وجود یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه به وجود یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان اشاره کرد و گفت : براساس جمعیت ۲ میلیونی استان به ازای هر نفر یک جلد کتاب هم نداریم.

معصومه حسنی‌خونسار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه گفت : در حال حاضر در استان کرمانشاه ۹۰ کتابخانه زیر پوشش نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و ۲۲ باب کتابخانه مشارکتی با سایر ادارات (زندان‌ها، کمیته امداد، ارتش و...) داریم.

وی به وجود یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان اشاره کرد و افزود: براساس جمعیت ۲ میلیونی استان به ازای هر نفر یک جلد کتاب هم نداریم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه با اشاره به طرح اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی، گفت: از همشهریان می‌خواهیم کتاب‌های مازاد را به کتابخانه‌های عمومی محل زندگی خود اهدا کنند تا سایرین هم از آن استفاده کنند.

وی افزود: دانش‌آموزان و دانشجویانی که هم کنکور را با موفقیت سپری کرده می‌توانند کتاب‌های آموزشی خود را به کتابخانه‌ها اهدا کنند تا پشت‌کنکوری‌ها از آن‌ها بهره لازم را ببرند.

حسنی‌خونسار با بیان اینکه ۷۰۰ هزار نفر عضو فعال داریم، گفت: امروزه کتابخانه‌ها از آن حالت قدیمی و سنتی کاملا فاصله گرفته و دیگر تنها محل نگهداری و امانت کتاب و سالن‌های مطالعه نیست بلکه به پایگاه‌های اجتماعی و مراکز فرهنگی تبدیل شده به طوریکه کتاب و سالن مطالعه یکی از ۴۰ خدمات کتابخانه‌های عمومی شده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار