اینفانتینو برای دومین بار بازجویی شد

رئییس فیفا برای دومین بار به اتهام «تحریک به سوء استفاده از قدرت و نقض اسرار رسمی» بازجویی شد.

جیانو اینفانتینو، رئیس فیفا، دیروز برای دومین بار توسط مقامات سوئیسی در یک پرونده جنایی که در آن به "تحریک به سوء استفاده از قدرت، نقض اسرار رسمی" متهم شده است، بازجویی شد .

تحقیقات در ژوئیه ۲۰۲۰ آغاز شده بود و اینفانتینو ابتدا در آوریل گذشته توسط قاضی اولریش ودر و هانس ماورر مورد بررسی قرار گرفت.

مورر تایید کرد که با اینفانتینو، که به تازگی از برزیل بازگشته بود، جایی در مراسم تشییع جنازه پله اسطوره فوتبال ملاقات کرده بود.

دادستان‌ها در حال تحقیق در مورد سه جلسه محرمانه هستند که در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ بین اینفانتینو و دادستان کل سابق سوئیس، مایکل لابر، که بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ مسئول تحقیقات در ارتباط با فیفا بود و در سال ۲۰۲۰ پس از متهم شدن وی از سمت خود استعفا داد، هستند.

 در این بازجویی ها  آندره مارتی، سخنگوی سابق لابر، و رینالدو آرنولد، اولین دادستان کانتون سوئیس و دوست دوران کودکی اینفانتینو نیز حضور دارند. 

مارکو ویلیگر، مدیر حقوقی سابق فیفا، اولیویه تورمن، مقام سابق دادستان کل سوئیس؛ لوموند گزارش داد که سدریک ریموند، دادستان مبارزه با فساد نیز قرار است بازجویی شوند.

ادعا شده است که اینفانتینو برای تغییر در روند پرونده در طول جلسات مخفیانه ای به دنبال اطلاعاتی در مورد تحقیقات در مورد فیفا و مدیران سابق آن بوده است.

گفته شده است که اینفانتینو در تلاش بود تا وضعیت تحقیقات مربوط به پرداخت ۲ میلیون CHF (۱.۸ میلیون پوند / ۲.۲ میلیون دلار / ۲.۱ میلیون یورو) را که توسط سپ بلاتر رئیس سابق فیفا به رئیس سابق اینفانتینو در یوفا، میشل پلاتینی که تحریم شده بود، دریابد و ریاست هیئت حاکمه جهان را بر عهده بگیرد.

ژوئیه گذشته، دادگاه جنایی فدرال سوئیس این دو مرد را تبرئه کرد.

اما دادگاه دیگری قرار است برگزار شود، زیرا دادستانی و فیفا نسبت به تبرئه بلاتر و پلاتینی تجدید نظر کردند.

اینفانتینو همیشه ادعا کرده است که هرگز از آرنولد نخواسته از طرف او با لاوبر ملاقات کند و زمانی که اولین جلسه برگزار شد، به عنوان دبیر کل یوفا، در آن زمان هیچ برنامه‌ای برای ریاست فیفا نداشت.

به گزارش لوموند، قضات با خواهر اینفانتینو مصاحبه کرده اند که ادعا می‌کند برادرش و آرنولد تا در پایان سال ۲۰۱۵، در تماس نبودند.

فیفا در این باره به لوموند گفته است که "تا زمانی که پرونده ادامه دارد" اظهار نظر نمی‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار