استاندار اردبیل:

اردبیل نصف سرانه بزرگراهی کشور را دارد

استاندار اردبیل گفت: اردبیل با متوسط بهره‌مندی ۱۱ درصدی از بزرگراه‌ها، نصف سرانه بزرگراهی کشور را دارد.

سید حامد عاملی در دیدار با جمعی از راهداران در مسیر‌های ارتباطی اردبیل – سرچم گفت: شرایط خوبی را در توسعه بزرگراه‌ها شاهد نبودیم، ولی هم اکنون در همه مناطق استان از شمال تا جنوب توسعه بزرگراه‌ها مورد توجه قرار گرفته است.

استاندار اردبیل متوسط برخورداری کشور از بزرگراه‌ها را ۲۴ درصد اعلام کرد و می گوید: این رقم در استان اردبیل ۱۱ درصد است، ولی تلاش بر این است تا پایان دولت سیزدهم، این رقم به میانگین کشوری نزدیک شود.

به گفته او، استان اردبیل تنها مرکز استان در کشور است که با بزرگراه به پایتخت متصل نیست و این کاستی و ضعف را باید جبران کرد.

عاملی گفت: همه راه‌های بزرگراهی استان در مسیر توسعه و تکمیل خود از ردیف اعتباری ملی بهره‌مند هستند و تلاش بر این است تا در ۲، سه سال آینده بخش عظیمی از این بزرگراه‌ها تکمیل و آماده بهره‌برداری شود.

او نمونه این پروژه را بزرگراه اردبیل به مشگین‌شهر و اتصال آن به پارس‌آباد اعلام کرد و می گوید: فاز اول این پروژه تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد و فاز بعدی نیز با سرعت بیشتر و تلاش پیمانکاران در حال انجام است.

استاندار اردبیل برف‌گیر بودن اکثر جاده‌ها و محور‌های مواصلاتی استان را از دیگر ویژگی‌ها و شاخصه‌های ممتاز برشمرد و گفت: بیش از ۱۲۰ روز عملیات راهداری زمستان در طول سال در این استان اتفاق می‌افتد که با توجه به فرسودگی ماشین‌آلات و عمر بالای ۲۵ سال آن‌ها انتظار می‌رود نوسازی ناوگان در این بخش انجام شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.