استاندار اصفهان تشریح کرد:

از مدیریت مصرف انرژی تا اجبار به استفاده از مازوت در نیروگاه شهید منتظری

استاندار اصفهان با اشاره به صرفه جویی ۶۰۰ هزار مترمکعبی اصفهانی‌ها در مصرف گاز در هرشبانه روز، اقدامات منتهی به این هدف را تشریح کرد.

سیدرضا مرتضوی در جلسه مدیریت بحران کشور که به ریاست وزیر کشور و با حضور ویدیو کنفرانسی استانداران برگزار شد، با ارائه گزارشی از مدیریت مصرف انرژی در استان اصفهان اظهار کرد: مردم ما در استان در روز‌های گذشته به دلیل برودت هوا، شرایط ویژه‌ای را تجربه کردند و برخی شب ها، شهرستان‌های غربی استان با دمای منفی ۲۷ درجه سردترین مناطق کشور معرفی شدند.

او شرایط استان را در حوزه گرمایشی و تامین انرژی، بسیار ویژه دانست و خاطرنشان کرد: اشتغال بسیاری از مردم استان به مباحث انرژی گره خورده و از طرفی باید همیاری کنیم تا مردم عزیز کشورمان در سایر مناطق دچار مشکل نشوند.

استاندار اصفهان عنوان کرد: بدین منظور تلاش کردیم با راهکار‌هایی کاربردی مصرف انرژی را مدیریت کنیم و در این زمینه واحد‌های صنعتی کوچک و متوسط با صرفه جویی و مدیریت مصرف انرژی همکاری بسیار خوبی داشتند.

مرتضوی اظهار کرد: در بخش‌های دیگر از جمله واحد‌های اداری و آموزشی نیز با غیرحضوری شدن آموزش و دورکاری ادارات توانستیم بیش از ۶۰۰ هزار متر مکعب در هر شبانه روز کاهش مصرف انرژی را داشته باشیم.

او ادامه داد: در استان اصفهان بیش از ۲۰ میلیون مترمکعب صرفه جویی در مصرف انرژی را در این ایام سرد سال داشتیم که از مردم و صنعتگران فهیم استان کمال تشکر و قدردانی را داریم.

استاندار اصفهان گفت: البته برخی واحد‌های صنعتی دچار محدودیت مصرف انرژی شدند از این رو از مدیران این مجموعه‌ها تقاضا کردیم تا با تعمیرات به مدیریت مصرف انرژی کشور و استان کمک کنند.

مرتضوی به ۱۸ هزار بازرسی در این حوزه اشاره کرد و گفت: این بازرسی‌ها در زمینه تصمیماتی که در ۳۴ جلسه مدیریت بحران استانداری اصفهان گرفته و ابلاغ شد صورت گرفت تا دریابیم راهکار‌ها تا چه حد در مدیریت مصرف انرژی تاثیرگذار هستند و واحد‌های متخلف شناسایی و با آن‌ها برخورد شود.

او یادآور شد: در این ایام بازرسان شرکت گاز استان دو هزار و ۶۰۰ اخطار صادر کردند که ۳۷۰ مورد به قطع گاز منجر شد.

استاندار اصفهان تشریح کرد: با استقبال خوبی که برخی از حوزه‌های اداری، فرهنگی، خانگی، مجتمع‌ها و... داشتند شرکت گاز استان توانست هفت هزار موتورخانه را در استان بهینه سازی کند که این اقدام کاهش ۳۰ درصدی مصرف انرژی این واحد‌ها را سبب ساز شد.
مرتضوی از مردم استان خواست همچنان با همدلی در مدیریت مصرف انرژی تلاش کنند.

او در خصوص مصرف مازوت در نیروگاه شهید منتظری اصفهان، گفت: در فصل سرد سال باتوجه به پدیده وارونگی هوا و محدودیت‌هایی که در بحث سوخت گاز به وجود می‌آید برخی مجموعه‌ها مجبور می‌شوند از سوخت جایگزین مانند گازوئیل و مازوت استفاده کنند.

استاندار اصفهان تصریح کرد: البته مدیریت استان برای مصرف مازوت در اصفهان بسیار مقاومت کرده و طی دو تا سه ماه درگیر پیگیری‌های این چالش و مسائل مربوط به آن بود.

مرتضوی خاطرنشان کرد: مدیریت استان تلاش‌های بسیاری در سطح ملی داشت و در جلسات، پیگیری‌ها و مکاتبات متعددی که با شورای عالی امنیت ملی، وزارت کشور، وزارت نفت و وزارت نیرو تقاضا کرد محدودیت در گاز استان خصوصا گاز نیروگاه شهید محمد منتظری اعمال نشود.

استاندار اصفهان ادامه داد:، اما از زمانی به بعد اختیار در محدوده تصمیم گیری استان نبود و با تصمیم در سطح ملی، نیروگاه شهید منتظری به اجبار وارد سیکل استفاده از سوخت مازوت شد.

مرتضوی بیان کرد: متأسفانه در این میان هیاهویی که برخی افراد در رسانه‌ها به راه می‌اندازند به اندازه اهمیتی که در پیگیری‌ها در سطوح ملی برای این مسائل قائل هستند؛ نیست.

او ادامه داد: بعضا در جلسات متعددی از این بزرگواران دعوت می‌کنیم که استان را کمک کنند، اما دریغ از قدمی که برای کمک به این چالش‌ها بردارند، اما در رسانه‌ها گزارش‌های ناصوابی را ارائه می‌کنند که اینگونه تفاوت در عمل و گفتار در شأن خادمان مردم استان اصفهان نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار