۱۱ هزار و ۵۰۰ تن بذر اصلاح شده بین کشاورزان خراسان رضوی توزیع شد

مدیر تعاون روستایی خراسان رضوی گفت:۱۱ هزار و ۵۰۰ تن بذر اصلاح شده گندم و جو طی ۹ ماه گذشته توسط این سازمان بین کشاورزان استان توزیع شده است.

آرش آوان مدیر تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: این اقدام در راستای تحقق وظایف و تعهد تعاون روستایی در تامین  بذر کشاورزان انجام شد که ۶ هزار و ۸۰۰ تن آن بذر گندم و بقیه بذر جو بوده است.

او افزود: تامین و توزیع بذر اصلاح شده میان روستاییان و کشاورزی استان در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۹۹ درصد رشد دارد که علت آن همت مضاعف شبکه در راستای اقناع سازی کشاورزان به منظور تسریع حرکت به سمت کشاورزی علمی و در جهت خدمت رسانی بیشتر به روستاییان و کشاورزان است.

مدیر تعاون روستایی خراسان رضوی هدف از تامین بذر را کمک به افزایش تولید و بهره وری دانست و ادامه داد: تنها با کشاورزی مبتنی بر دانش و نهاده مناسب می‌توان موجب رشد تولید و در نتیجه تامین امنیت غذایی از یک سو و از سوی دیگر افزایش درآمد و رشد اقتصاد کشاورزی شد.

خراسان رضوی با ۶۸۲ تشکل فعال در حوزه تعاون روستایی، کشاورزی و زیر بخشهای آن رتبه نخست کشور را در این حوزه دارد.

افزون بر ۵۵۰ هزار نفر در روستاهای استانِ ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات شبکه تعاون روستایی هستند و این استان از این نظر جایگاه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.