انتظارات مردم یزد از بانک‌ها و لزوم همراهی آن‌ها در رفع مشکلات مردم

همزمان با سفر رییس جمهوری به استان یزد، میز ارتباطات مردمی وزارت امور اقتصادی و دارایی در یزد راه اندازی شد و مردم با مراجعه به این میز، مشکلات خود را مطرح کردند و درخواست‌های خود را که بیشتر در زمینه تسهیلات بانکی است ارائه دادند.

اکثر مردمی که به این محل مراجعه کردند نیازمند دریافت تسهیلات بانکی برای انجام فعالیت‌های مختلف به خصوص رفع نیاز‌های ضروری، ساخت و تعمیر مسکن و اشتغال بودند و به گفته مسئولان امر بیش از ۹۰ درصد مراجعان درخواستشان دریافت وام بوده است.

بهرام پور سعید مدیر بانک صادرات شعب استان یزد با بیان اینکه درخواست تسهیلات بانکی از سوی مردم زیاد است شناسایی نیازمندان واقعی مشکل است گفت: برخی درخواست‌ها فاقد توجیه اقتصادی است و پرداخت آن خارج از ضوابط بانکی است و درخواست‌ها باید پالایش و در مسیر پرداخت قرار گیرد.

او افزود: اکثر افراد درخواست وام برای تسویه بدهی، خرید خودرو و یا جبران خسارت‌های خود را دارند و برخی درخواست‌ها هم که دارای توجیه اقتصادی است، مردم باید درخواسشان را از طریق سامانه‌های بانکی ثبت کنند.

اعظم خوانین زاده مدیر کل پست بانک استان یزد مستقر در میز ارتباطات مردمی وزارت اقتصاد نیز گفت: برخی مراجعات در سفر‌های استانی دولت به عادت تبدیل شده و مراجعه کننده هدف خاصی ندارد و این امر باعث می‌شود کسانی که نیازمند واقعی هستند موفق به گرفتن وام نشوند.

او افزود: در مدت سه روز که اینجا حضور داشتیم تقاضا‌های مختلفی برای دریافت وام‌های خرد و کلان ثبت کردیم.

حسین نوری زاده معاون اعتباری بانک کشاورزی استان یزد هم با بیان اینکه اغلب درخواست‌های وام در زمینه‌های مایحتاج ضروری زندگی، خرید جهیزیه، تعمیر و ساخت مسکن است افزود: بسیاری از کسانی که مراجعه می‌کنند انتظارات چندانی ندارند و به وام ۱۰۰ و ۲۰۰ میلیون تومانی راضی هستند که باید منابع آن فراهم شود.

او گفت: باید دست بانک‌ها را در پرداخت تسهیلات باز نگه داشت تا بتوانند خواسته‌های مردم را برآورده کنند مردم باید احساس کنند مراجعاتشان نتیجه بخش است و ما ضمن راهنمایی آن‌ها تلاش می‌کنیم و در حد توان، امکانات و ضوابط مشکل مردم را حل کنیم.

عباس شفیع نادری نماینده بانک تجارت هم می‌گوید: برخی مراجعان از قشر محروم جامعه هستند که درخواست وام قرض الحسنه را دارند که این موضوع در تعهد و سقف اعتباری برخی بانک‌ها نیست و به نظرم مشکلات این گونه افراد باید از طریق سازمان و نهاد‌های حمایتی دنبال شود.

مرتضی میرجلیلی معاون بانک سپه استان یزد مستقر در میز ارتباطت مردمی سفر رییس جمهوری هم گفت: برخی بانک‌ها در شرایط حاضر دستورالعمل پرداخت وام ندارد که این کار باید از سوی دولت مردان تسریع و تسهیل شود و در کنار آن منابع آن هم باید فراهم شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.