بهبود ۶ رتبه‌ای استان آذربایجان غربی در شاخص سرانه ورزشی کشور

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی گفت: با افتتاح طرح‌های ورزشی رتبه استان از نظر شاخص سرانه ورزشی کشور ۶ رتبه بهبود یافته است.

سجاد بیرامی، مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی با اشاره به افتتاح ده‌ها طرح ورزشی طی سال جاری در نقاط مختلف استان به همت دولت سیزدهم گفت: با افتتاح این طرح‌ها، رتبه استان در کشور ۶ رتبه بهبود یافته و به رده نوزدهم رسیده است،همچنین تمهیدات ویژه‌ای برای افتتاح طرح‌های ورزشی در دهه فجر داریم و برای سال آتی هم برنامه ریزی ویژه‌ای کرده‌ایم تا بازهم این رتبه را ارتقا بخشیم.

وی با اشاره به افزایش قابل توجه اعتبارات حوزه ورزش و جوانان طی سال جاری نسبت به سال گذشته اضافه کرد: در حالیکه پارسال ۲۱ میلیارد تومان اعتبار در اختیار این حوزه قرار گرفته بود، میزان مصوب اعتباری امسال ۱۷۹ میلیارد بود که نشان دهنده نگاه ویژه به توسعه این حوزه در استان است.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی ادامه داد: با نگاه ویژه به حوزه ورزش در استان، امسال میزان تخصیصی اعتبارات این بخش به ۳۲ درصد رسیده که امیدواریم تا پایان سال، این رقم افزایش قابل توجهی داشته و اجرای طرح‌های متعددی را موجب شود.

بیرامی از برگزاری ۱۷ مجمع انتخاباتی هیات‌های ورزشی طی سال جاری در آذربایجان غربی خبر داد و گفت: ۲۰ رییس فدراسیون، امسال برای این منظور در استان حضور یافتند که این میزان حضور در نوع خود بی سابقه است.

وی یادآور شد: آذربایجان غربی در سال جاری میزبان ۱۵ اردوی تیم‌های ملی در رشته‌های مختلف ورزشی بود که ظرفیت‌های میزبانی قابل توجه استان را نشان می‌دهد.

بیرامی اظهار کرد: در دهه فجر امسال هم میزبان مسابقات ۲ رشته ورزشی در حوزه مسابقات بین المللی خواهیم بود که شامل رشته‌های تکواندو و بوکس است و امیدواریم میزبانی شایسته برای ورزشکاران این رشته‌ها باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی افزود: در اسفند امسال هم میزبانی مسابقات کبدی جوانان جهان به ارومیه واگذار شده که تمهیدات ویژه‌ای برای این مسابقات و ۲ اجلاس مهم حاشیه آن اندیشیده شده است.

بیرامی تاکید کرد: تعداد ورزشکاران سازمان یافته رشته‌های مختلف در آذربایجان غربی به ۸۵ هزار نفر رسیده که رقم قابل توجهی به شمار می‌رود.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.