انتقاد پدر دختر انگلیسی از محتوای نامناسب شبکه‌های اجتماعی متا

پدر دختر نوجوان انگلیسی که پس از مشاهده محتوای نامناسب در شبکه‌های اجتماعی خودکشی کرد، از بی‌تفاوتی این شبکه‌ها انتقاد کرد.

ایان راسل، شهروند لندن، پدر مولی ۱۴ ساله، پاسخ شبکه‌های اجتماعی به عملکرد خود را ضعیف و غافلگیر کننده توصیف کرد و افزود: این نشان می‌دهد که آن‌ها می‌خواهند تجارت خود را طبق معمول ادامه دهند.

او گفت: وضع مقرراتی، مانند لایحه پیشنهادی دولت بریتانیا برای افزایش ایمنی آنلاین، تنها راه برای پایان دادن به سکون شبکه‌های اجتماعی برای توجه بیشتر به ایمنی کاربران است.

در تحقیقات درباره مرگ این دختر انگلیسی مشخص شد که از ۱۶۳۰۰ پستی که مولی در دوره شش ماهه قبل از مرگش در اینستاگرام ذخیره کرده، به اشتراک گذاشته یا لایک کرده بود، ۲۱۰۰ پست مربوط به افسردگی، خودآزاری یا خودکشی بودند. در صورت توجه و هشدار اینستاگرام در این مورد امکان داشت از مرگ وی جلوگیری شود.

اندرو واکر، پزشکی که این تحقیق تحت سرپرستی او انجام شده است، در سپتامبر سال گذشته به متا، پینترست، توئیتر و اسنپ چت نامه نوشته بود و خواستار توجه بیشتر به شرایط کاربران نوجوان شده بود.

در گزارش «پیشگیری از مرگ‌های آینده» که برای شبکه‌های اجتماعی و دولت بریتانیا ارسال شد، واکر خواستار بررسی الگوریتم‌های مورد استفاده این سایت‌ها برای ارائه محتوا شد. راسل از بازخورد آن‌ها و این واقعیت که شرکت مادر اینستاگرام، متا هیچ تغییر قابل توجهی در جهت گیری خود نشان نداده، ابراز ناامیدی کرد.

او افزود: پلتفرم‌های فناوری باید وادار شوند واکنش مثبت‌تری نشان دهند و ایمنی را در دستور کار خود قرار دهند؛ اما به نظر می‌رسد که این طور نیست، به خصوص در مورد متا.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار