رقابت ۱۱هزار و ۹۸۴ داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری

۱۱هزار و ۹۸۴ داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۲ در خراسان جنوبی به رقابت می پردازند.

رئیس دانشگاه بیرجندو رئیس ستاد استانی برگزاری این آزمون با اشاره به اینکه آزمون سراسری ۱۴۰۲ امسال در دو مرحله برگزار می‌شود گفت: مرحله اول ۲۹ و ۳۰ دی و مرحله دوم ۱۵ و ۱۶ تیر برگزار می‌شود.

او افزود: نتیجه این دو آزمون در مرداد مشخص می‌شود و دواطلبان می‌توانند انتخاب رشته کنند.

لامعی ادامه داد: این آزمون در دو روز پایانی هفته در ۱۱ حوزه اصلی و ۳۰ حوزه فرعی در استان برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه بیرجندبا اشاره به اینکه در این رقابت ۱۱ هزارو ۹۸۴ دواطلب در استان در رشته‌های علوم انسانی، ریاضی، علوم تجربی، هنر و زبان خارجه شرکت می‌کنند بیان کرد: از این تعداد ۷ هزارو ۱۳۹ نفر دواطلب دختر و ۴ هزار و ۸۴۵ دواطلب پسر هستند.

لامعی اظهار کرد: شهرستان بیرجند ۵ هزار و ۴۲۳ داوطلب، طبس هزار و ۱۸، فردوس ۹۱۹، قاین هزار و ۵۶۷، بشرویه ۳۶۲، درمیان ۵۴۸، سرایان ۵۴۴، سربیشه ۲۹۶، نهبندان ۶۲۵، خوسف ۱۳۹ و زیرکوه ۵۴۳ داوطلب باهم به رقابت می‌پردازند.

در مرکز استان این آزمون در دانشگاه بیرجند برگزار می‌شود.

او گفت: برگه‌های امتحانی از امروز وارد استان شده و فردا نیز در شهرستان‌ها و مراکز برگزاری آزمون توزیع خواهد شد.

رئیس دانشگاه بیرجند همچنین بیان کرد: روز پنجشنبه ۲۹ دی ساعت ۸ صبح دواطلبان علوم تجربی و ساعت ۱۴:۳۰ دقیقه دواطلبان رشته زبان خارجه و روز جمعه ۳۰ دی ساعت ۸ صبح گروه ریاضی و علوم انسانی و عصر جمعه ساعت ۱۴:۳۰ داوطلبان رشته هنر در این آزمون شرکت می‌کنند.

لامعی با اشاره به اینکه درب مراکز برگزاری آزمون‌ها از ساعت ۷ صبح باز است افزود: داوطلبان حتما یک ساعت قبل از شروع در حوزه امتحانی خود حضور پیدا کنند و چنانچه فردی بعد از ساعت ۸ به محل امتحان مراجعه کند نمی‌تواند در آزمون شرکت کند.

او همچنین تاکید کرد: از ورود هیچ مواد خوراکی، وسایل هوشمند، فلزی، اجازه ورود به سالن امتحانات داده نمی‌شود.

رئیس دانشگاه بیرجند افزود: وسایلی که افراد باید در آزمون همراه خود داشته باشند، کارت ورود به جلسه، اصل کارت ملی یا شناسنامه، داشتن یک خودکار و دو مداد سیاه و پاکن، تراش و ماسک است.

لامعی همچنین گفت: از فردا باجه رفع نقص از ساعت ۸ صبح در سازمان مرکزی ایجاد می‌شود تا چنانچه داوطلبان در اطلاعات ثبت شده اشکالی دارند رفع شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.