ثبت ۱۲ هزار مورد انفجار مهمات برجای مانده از تروریست‌ها در سوریه

طی سه سال گذشته بیش از ۱۲ هزار حادثه ناشی از انفجار مهمات بر جای مانده از گروه‌های تروریستی در سوریه رخ داده است.

بیش از ۱۲ هزار حادثه ناشی از انفجار مهمات بر جای مانده از گروه‌های تروریستی در سوریه از سال ۲۰۱۹ میلادی تا آوریل سال ۲۰۲۲ میلادی ثبت شده که به معلولیت و زخمی شدن شماری از مردم سوریه منجر شده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی المنار، رنج و سختی سوری‌ها در غوطه شرقی در استان دمشق با هر مینی که از گروه‌های تروریستی برجای مانده است و منفجر می‌شود ادامه دارد. این در حالی است که گروه‌های مهندسی ارتش سوریه به شدت در تلاشند با خنثی سازی مینها، این معضل را حل کنند.

 سوری‌ها سال‌های جنگ را که در ذهنشان ماندگار شده است فراموش نخواهند کرد چرا که پیامد‌های آن همچنان آنان را در زندگی روزمره شان دنبال می‌کند. آن‌ها از رنج و سختی شان در غوطه شرقی در دمشق پایتخت سوریه سخن می‌گویند. آن‌ها نمونه‌هایی از بیش از ۱۲ هزار حادثه انفجار مهمات در سوریه بین سال‌های ۲۰۱۹ تا آوریل سال گذشته میلادی هستند.

ارتش سوریه از هیچ تلاشی برای از بین بردن آثار تجاوز و جنگ در این کشور فروگذار نکرده است و گروه‌های مهندسی با جدیت برای خنثی سازی مین و مهمات در مناطق مسکونی و دولتی تلاش می‌کنند. گروه‌های تروریستی با هدف آزار رساندن به ملت سوریه که بر پایبندی به سرزمین و حمایت از رهبری خود پافشاری می‌کند مین گذاری کرده بودند.

سرتیپ علی قاسم از فرماندهان لشکر مهندسی ارتش سوریه گفت: «بر اساس اطلاعاتی که مردم درباره وجود مین دادند به همراه گروه‌های تخصصی به این منطقه آمدیم و تعدادی بمب کشف کردیم و شما شاهد نحوه خنثی سازی مین بودید و مهمات و مین‌های کشف شده نیز طبق آئین نامه‌ها امحا می‌شود. در سال ۲۰۲۲ میلادی حدود ۳۰۰ مین و ۵۰۰ بمب و حدود ۱۴۰۰ موشک و گلوله کشف شد.»

این تهدید نهفته در سوریه باعث نشده است عزم و اراده سوری‌ها تضعیف شود‎، سوری‌هایی که با تمام قدرت و با وجود محاصره تحمیلی آمریکا به سوریه برای بازگرداندن زندگی به روند طبیعی خودش و به دوازده سال پیش، تلاش می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار