نماینده ولی فقیه در کردستان:

اقدامات اساسی در بحث کارآفرینی زنان سرپرست خانوار انجام شود

پورذهبی گفت: در بحث کارآفرینی زنان سرپرست خانوار اقدامات اساسی‌تری شکل گیرد چرا که بانوان دارای استعداد‌های خوبی در عرصه‌های صنایع دستی، هنری هستند.

 نماینده ولی فقیه در کردستان امروز در نشست بزرگداشت مقام زن و روز مادر در محل اداره کل کمیته امداد عنوان کرد: یکی از ویژگی‌های قرآن این است که در مورد گروه‌های مختلف سخن گفته و توصیه‌های کرده است یکی از این گروه افراد که در قرآن به آنان اشاره شده بانوان هستند.

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی افزود: با اشاره به اینکه حضرت مریم (س)، حضرت زهرا (س) در چندین آیه، زنان حضرت ابراهیم (ع)، آسیه و ... از جمله بانوان بزرگی هستند که در قرآن از آنان نامبرده شده است، افزود: این نشان دهنده این امر است که قرآن و دین برای زنان اهمیت ویژه‌ای قائل شده و همواره از آنان یاد کرده است و فضایل‌شان را عنوان می‌کند.

او، به زنده به گور شدن دختران قبل از اسلام اشاره کرد و گفت: با ورود اسلام زنان از جایگاه و مرتبه اجتماعی بالایی در سطح جامعه برخوردار شدند.

نماینده ولی فقیه در کردستان افزود: بعد از اسلام و انقلاب برای زنان جایگاه و ارزش متعالی قائل شدند، اما در اتفاقات اخیر برای مقابله با نظام مقدس انقلاب اسلامی جایگاه زنان در اسلام و انقلاب را مورد هجمه قرار دادند.

او افزود: در رابطه با جامعه زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست باید توجه ویژه‌ای به این بانوان شود هرچند کمیته اماده به عنوان نهاد روئیده از بطن انقلاب کار‌های خود را به نحو شایسته‌ای پیش می‌برد، ولی رسیدگی به تعداد ۳۱ هزار زن سرپرست خانوار با توجه به محدودیت منابع و نیروی انسانی، کار بسیارسنگینی است.

حجت‌الاسلام پورذهبی با اشاره به اینکه کار کردن در کمیته امداد برکت و سبوط خیر خدایی دارد، گفت: خدمات ارائه داده شده به اقشار ضعیف جامعه دعای خیر مردم را نیز به دنبال دارد.

او در پایان یادآور شد: در بحث کارآفرینی زنان و بانوان سرپرست خانوار اقدامات اساسی‌تری شکل گیرد چراکه بانوان دارای استعداد‌های خوبی در عرصه‌های صنایع دستی، هنری، مشاغل خانگی و ... هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.