پرداخت حق بیمه زنان سرپرست خانوار توسط کمیته امداد کردستان

مدیرکل کمیته امداد کردستان گفت: طی ۹ ماهه امسال برای هزار و ۸۰۰ نفر از زنان سرپرست خانوار مبلغ پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان حق بیمه تأمین اجتماعی پرداخت شده است.

 رضا طوسی گفت: هم اکنون  ۷۳ هزار خانوار کردستانی تحت حمایت کمیته امداد هستند که از این تعداد ۳۲  هزار خانوار یعنی ۴۳ درصد این آمار زنان سرپرست خانوار هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان افزود: از این تعداد زن سرپرست خانوار ۹۰ درصد به دلیل فوت همسر، پنج درصد به دلیل مطلقه بودن و پنج درصد به دلیل زندانی شدن همسر، تحت حمایت کمیته امداد قرار گرفته‌اند.

او با اشاره به خدمات برجسته‌ای که به همت کمیته امداد برای این بانوان صورت گرفته ، بیان کرد: خودکفایی از طریق اشتغال زایی برای این بانوان یکی از برنامه های کمیته امداد است.

طوسی افزود: کمیته امداد استان کردستان برای حمایت بیشتر از این بانوان پرداخت کمک هزینه بیمه تأمین اجتماعی آنان را برعهده گرفت و نزدیک به ۱۳ هزار نفر از این تعداد به دلیل سابقه ۱۰ سال پرداخت بیمه هم اکنون بازنشسته شده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد کردستان  ادامه داد: طی ۹ ماهه امسال برای هزار و ۸۰۰ نفر از زنان سرپرست خانوار مبلغ پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان حق بیمه تأمین اجتماعی پرداخت شده است.

او گفت: همچنین در ۹ ماهه امسال هزار و ۳۰۰ فقره جهیزیه به ارزش ۳۹ میلیارد تومان به نوعروسان تحت حمیات این نهاد پرداخت شده است.

طوسی با اشاره به اینکه تعهد اشتغال کمیته امداد استان در سال جاری ایجاد ۱۵ هزار فرصت شغلی است، افزود: در این زمینه ما در سال گذشته از بین خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد استعداد سنجی انجام دادیم و امسال کار آموزش این خانوارها را براساس استعدادها انجام دادیم.

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان گفت: از ابتدای سال جاری مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات با همکاری بانک‌های عامل برای ایجاد ۹ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی جذب شده است.

او به طرح اکرام ایتام و محسنین در سطح استان اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر ۹ هزار ایتام و محسنین را در استان داریم که موفق به جذب ۱۷ هزار حامی برای این تعداد شده‌ایم و مبلغ ۲۸ میلیارد تومان به صورت مستقیم به حساب ایتام واریز کرده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.