واکسیناسیون اتباع خارجی استان قزوین آغاز شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین از آغاز واکسیناسیون سرخک، سرخچه و فلج اطفال ویژه اتباع خارجی ساکن این استان خبر داد.

عبدالله دیدبان رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار کرد: در سال جاری، شاهد بزرگ‌ترین همه‌گیری بیماری سرخک در افغانستان در ۱۰ سال اخیر و افزایش بیماری‌هایی همچون فلج اطفال در پاکستان بودیم.

وی با بیان اینکه پوشش واکسیناسیون کودکان در کشورهای افغانستان و پاکستان بسیار ضعیف است، افزود: همین علت موجب شیوع بیماری‌هایی مانند فلج‌ اطفال و سرخک شده است؛ بنابراین برای پیشگیری از شیوع این بیماری‌های واگیردار طرح واکسیناسیون اتباع غیر ایرانی علیه سرخک، سرخچه و فلج‌ اطفال آغاز شده و تا پایان فروردین ‌ماه ادامه خواهد داشت. 

وی بیان کرد: در این طرح که با مراجعه حضوری کارشناسان مرکز بهداشت به درب منازل اتباع غیرایرانی صورت خواهد گرفت، تمامی کودکان زیر ۱۵ سال واکسن‌های سرخک و پولیو و افراد بالای پنج سال واکسن کرونا را دریافت خواهند کرد.

این مسئول افزود: همچنین برای افراد بالای ۱۲ سال دارای علایم تنفسی و مشکوک به بیماری سل، نمونه خلط تهیه خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: برنامه واکسیناسیون در ایران برای همه کودکان (ایرانی و غیرایرانی) به شکل یکسان و کاملاً رایگان انجام می‌شود.

دیدبان در پایان تأکید کرد: اتباع غیرایرانی جهت انجام واکسیناسیون کودکان خود، می‌توانند به پایگاه‌های بهداشتی و خانه‌های بهداشت مراجعه کرده و نسبت به سلامت آنان مطمئن شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار