اردوی تیم ملی اسکی در پیست الیگودرز برپا شد

رییس اداره ورزش و جوانان الیگودرز گفت: پیست تمندر الیگودرز آماده میزبانی نخستین دوره انتخابی مسابقات بین المللی اسکی صحرانوردی گرامیداشت دهه فجر می‌باشد که در این راستا اردوی تیم ملی در این منطقه برپا شده است.

مهدی شاه نصیری رییس اداره ورزش و جوانان الیگودرز اظهار کرد: دوره انتخابی مسابقات بین المللی اسکی صحرانوردی گرامیداشت دهه فجر جمعه سی ام دی ماه و شنبه یکم بهمن ماه سال جاری در شهرستان الیگودرز برگزار می‌شود.

او  گفت: حدود ۵۰ ورزشکار خانم و آقا به مدت ۲روز برای کسب امتیاز لازم و کسب سهمیه مسابقات جهانی در رشته ۱۰ کیلومتر پاتیناژ و ۱۵ کیلومتر پاتیناژ زیر نظر اوزکان نماینده فدراسیون جهانی اسکی از کشور ترکیه به رقابت می‌پردازند.

شاه نصیری با اشاره به حضور ۲ ورزشکار آقا و یک ورزشکار خانم از لرستان در این مسابقات افزود: تمامی امکانات و شرایط لازم برای میزبانی مطلوب ورزشکاران فراهم است و امیدواریم در صورت توافق فدراسیون اسکی مرحله دوم این رقابت‌ها ششم و هفتم دی ماه نیز در تمندر برگزار شود.

او گفت: پیش از این قرار بود این رقابت‌ها به میزبانی پیست اسکی شهید قطاسلو تهران برگزار شود که با تایید و موافقت فدراسیون جهانی اسکی، پیست تمندر الیگودرز برای میزبانی از این رویداد جایگزین شد.

رییس اداره ورزش و جوانان الیگودرز بیان کرد: “برنارد گایراد” نماینده فدراسیون جهانی اسکی ۲۶ آبان ماه جهت تایید و تمدید گواهی بین المللی پیست‌های اسکی کشور به ایران سفر، از پیست تمندر الیگودرز بازدید و با صدور تاییدیه فنی برای ایجاد رشته‌های مارپیچ کوچک و بزرگ در این مجموعه موافقت کرد.

شهرستان الیگودرز در دامنه کوهستانی شرق لرستان با آب و هوایی سرد در زمستان و مطلوب و معتدل در بهار و تابستان است که از شهر‌های مرتفع و سردسیر ایران به شمار می‌رود.

این شهر ۲ هزار و ۲۲ متر از سطح دریا بلندتر است و از شمال به خمین، محلات و اراک می‌رسد از جنوب به دزفول، کوهرنگ و فریدون شهر از شرق با داران، گلپایگان و خوانسار همسایه است و از غرب به دورود، ازنا، شازند، بروجرد و خرم‌آباد راه دارد.

پیست اسکی تمندر نیز در روستای فرسش با آب و هوای سرد و برفی واقع در ۴۵ کیلومتری شهر الیگودرز احداث شده است و با توجه به ابعاد مختلف گردشگری، یکی از راه‌های اشتغالزایی برای جوانان الیگودرز استفاده مناسب از ظرفیت پیست اسکی است که می‌تواند علاوه بر رونق اقتصادی، این شهرستان را به عنوان قطب ورزش‌های زمستانی در غرب کشور معرفی کند.

 

برچسب ها: ورزش و جوانان ، اسکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.