انتقال پرونده پرداخت مالیات ۲۰۰ واحد فعال ساکن در قم به استان

مدیرکل امور مالیاتی استان قم از انتقال پرونده ۲۰۰ واحد مالیاتی فعال در استان که مالیات خود را در استان‌های دیگر پرداخت می‌کردند، خبر داد.

حسین نیروبخش با بیان اینکه در سال گذشته طبق قانون بودجه مصوب شده برای درآمد‌های حاصل از مالیات در استان ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان محقق شد، گفت: این عدد در سال ۱۴۰۱ برای استان قم ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان با اشاره به اینکه پارسال ۲۳۰ میلیارد تومان عوارض به شهرداری قم پرداخته شده است، افزود: در ۹ ماهه امسال نیز ۹۵۰ میلیارد تومان به شهرداری پرداخت شده است.

نیروبخش با تاکید بر اینکه به شهر‌های استان در مجموع ۳۱۷ میلیارد تومان عوارض ارزش افزوده پرداخت شده که این عدد در ۹ ماهه امسال هزار و ۱۷ میلیارد تومان رسیده است، تصریح کرد: ره آورد مشارکت مودیان مالیاتی در استان افتتاح ۲۱۸ پروژه مهم و کلیدی در استان بوده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان قم با بیان اینکه مالیات قسمتی از درآمد یا دارایی افراد است که به منظور پرداخت مخارج عمومی و اجرای سیاست‌های مالی به‌کار گرفته می‌شود، گفت: مالیات در راستای حفظ منابع اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشور به موجب قوانین و به وسیله اهرم‌های اداری و اجرایی دولت وصول می‌شود.

نیروبخش دو معافیت مهم و قابل ملاحظه را برای کسب و کار و تولید و صنعت دیده شده است، افزود: در حوزه کسب و کار واحد‌های آسیب دیده از کرونا که درآمد مشمول آن‌ها کمتر از یک میلیارد تومان شده باشد علاوه بر بخشودگی و معافیت‌ها ۵ در صد بخشودگی در نرخ مالیاتی دارند.

مدیرکل امور مالیاتی استان با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد درآمد‌های استان از مالیات تامین می‌شود، گفت: با وجود تامین این بودجه توسط مالیات، باز هم مبلغ حاصله، کفاف مجموع هزینه‌های استانی در بخش هزینه‌های جاری و عمرانی را نمی‌کند.

نیروبخش با بیان اینکه علاوه بر تمامی معافیت ها، واحد‌های تولیدی دارای مجوز از وزارتخانه‌های ذی‌صلاح شامل کاهش ۵ درصدی نرخ مالیاتی ماده ۱۰۵ شدند، افزود: ۲۰۰ پرونده که در داخل استان وجود داشت و مالیات آن‌ها در خارج از استان پرداخت می‌شد به درون استان منتقل شده و این روند نیز ادامه دار خواهد بود.

مدیرکل امور مالیاتی استان قم با تاکید بر جرائم ماده ۱۶۹ قانون مالیات‌های مستقیم که نحوه اجرای آن همواره از دغدغه‌ها و سوالات مؤدیان و تولیدکنندگان است، افزود: امسال با پیگیری‌های انجام شده در این راستا اختیارات دولتی مدیران در سطح استان‌ها افزایش یافته و بخشودگی جرائم برای آن دسته از فعالان اقتصادی خوش‌حساب تا ۱۰۰ درصد لحاظ می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان قم با بیان اینکه مباحث مالیاتی یکی از موضوعات مهم در عرصه تولید است که گاهی برداشت‌های حداکثری و متفاوت از قانون می‌تواند سرنوشت واحد‌های تولیدی را تخت تاثیر قرار دهد و این واحد‌ها را از مسیر اصلی در حوزه تولید و اشتغال دور کند، گفت: در عین حال وصول مالیات از ابزار‌های تقویت دولت در خدمت‌رسانی به عامه مردم به شمار می‌رود و رفع مشکل وصول مالیات زمانی برطرف می‌شود که عموم مردم پرداخت آن را برخود واجب بدانند.

برچسب ها: مالیات ، شهرداری قم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.