ماجرای حضور چند شغال در خیابان‌های مشهد چه بود؟

رئیس اداره محیط زیست مشهد ماجرای ورود چند شغال به یکی از خیابان‌های شهر مشهد را تشریح کرد.

همزمان با کاهش دما و برودت هوا شهروندان مشهدی در برخی شب‌ها شاهد حضور حیوانات وحشی همچون گرگ و روباه در سطح شهر هستند. حیواناتی که به دلیل نبود مواد غذایی ازاطراف مشهد به سطح شهر روی می‌آورند تا بتوانند خود را از گرسنگی نجات دهند.

در همین راستا شب گذشته ویدئویی از خیابان رضای احمدآباد مشهد در فضای مجازی منتشر شد که در این فیلم سه گرگ گرسنه در سطح شهر به دنبال غذا بودند.

در این زمینه موسی پور رئیس اداره محیط زیست مشهد گفت: این فیلم توسط کارشناسان بررسی شد البته این حیوانات شغال هستند و با توجه به اینکه خیابان احمدآباد به پارک ملک آباد و بوستان کوهسنگی نزدیک است. دراین دو منطقه نیز شاهد حضور شغال‌ها هستیم و ازشهروندان درخواست داریم پسماند‌های خود را سر زمان تعیین شده بیرون ازمنزل بگذارند.

او ، با بیان این مطلب که پسماند‌ها بهترین منبع غذایی برای جذب حیوانات به شهر‌ها هستند افزود:با توجه به هوای سرد خراسان رضوی و مشهد، حیوانات به دلیل نبود غذابه شهر‌ها می‌آیند لذا مردم باید مدیریت کنند و جمع آوری پسماند‌ها نیز از سوی شهرداری به موقع صورت گیرد چرا که حیوانات وقتی غذا پیدا کنند ترغیب می‌شوند و تعدادشان نیز افزایش پیدا می‌کند.

این مقام مسئول ادامه داد: حاشیه شهر مشهد توسط نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست کنترل می‌شود ودر کوهسنگی نیز چندین شغال داریم که مدتی است تله گذاشته ایم، اما هنوز موفق به گیر انداختن آن‌ها نشده ایم. در سطح شهر نیز نیرو‌های یگان محیط زیست گشت زنی خواهند داشت و در صورت مشاهده این حیوانات با اسلحه بیهوشی آن‌ها را بیهوش وبه خارج از شهر و منطقه‌ای مناسب منتقل می‌کنند.

معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد نیز اعلام کرده است؛ براساس قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست، جمع‌آوری حیوانات وحشی در حوزه وظایف اداره کل محیط زیست قرار دارد. با مکاتبات صورت گرفته درخواست جمع‌آوری این گونه‌ها به اداره کل محیط زیست استان ارسال شده و پیشنهاد شده است به جهت جلوگیری از ورود این حیوانات به داخل محیط شهری غذارسانی در سطح محدوده‌های کوهستانی توسط اداره محیط زیست انجام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.