بایدن: از کشف اسناد محرمانه پشیمان نیستم

رئیس جمهور آمریکا تاکید کرده که از کشف اسناد طبقه بندی شده در محل کار سابق و خانه اش احساس پشیمانی نمی‌کند.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته تاکید کرد که از نحوه رسیدگی به اسناد طبقه‌بندی شده در خانه و دفتر سابقش «پشیمان نیست» و معتقد است که این موضوع حل خواهد شد.

بایدن هنگام بازدید از خسارات طوفان در کالیفرنیا به خبرنگاران گفت: فکر می‌کنم متوجه خواهید شد که چیزی در آنجا نیست. من از این موضوع پشیمان نیستم. من آنچه را که وکلا به من می‌گویند انجام می‌دهم. من تاکید می‌کنم این موضوع مهمی نیست.

مریک گارلند، دادستان کل، هفته گذشته پس از یافتن اسناد طبقه بندی شده در خانه بایدن و در دفتری در واشنگتن دی سی، که او قبل از ریاست جمهوری از آن استفاده می‌کرد، یک مشاور ویژه را برای بررسی این موضوع معرفی کرد.

بایدن روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران گفت: با او کاملاً در این پرونده همکاری می‌کنیم و مشتاقانه منتظر حل سریع این موضوع هستیم. او طبق دستور وکلایش عمل کرده است، چراکه آن‌ها از وی خواسته بودند اسناد را در جایی مخفی کند.

او همچنین تاکید کرده که این اسناد پس از پیدا شدن بلافاصله به آرشیو ملی تحویل داده شده است. تیم حقوقی بایدن هفته گذشته اذعان کرد که اسناد طبقه بندی شده مربوط به دوران معاونت بایدن در دولت اوباماست که در خانه اش در دلاور پیدا شده است.

مشاوران قضایی این پرونده قبلا دسته دیگری از اسناد طبقه بندی شده را در محل سکونت او و در یکی از اندیشکده‌های واشنگتن که بایدن با آن ارتباط داشت پیدا کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۴ ۳۰ دی ۱۴۰۱
بازم توهم بازم توهم
آخرین اخبار