پیام هشدارآمیز سالیوان به رژیم صهیونیستی

مشاور امنیت ملی آمریکا در سفر به رژیم صهیونیستی، حامل پیام هشدار آمیز برای کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم بوده است.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا در سفر به رژیم صهیونیستی، حامل پیام هشدار آمیز برای کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم بود.

 شبکه تلویزیونی الجزیره در این خصوص گفت: جیک سالیوان ابتدا با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در قدس و سپس با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در رام الله در کرانه باختری دیدار کرد. در حالیکه نتانیاهو اعلام کرد تحرکات فلسطینیان در صحنه بین المللی، حمله‌ای به این رژیم است که باید به آن پاسخ داد.

در همین دیدار محمود عباس از واشنگتن خواست برای متوقف کردن تنش آفرینی اشغالگران در مناطق فلسطینی، هرچه سریع‌تر وارد عمل شود.

سالیوان نخستین و عالی رتبه‌ترین شخصیت سیاسی آمریکایی است که با اعضای کابینه جدید رژیم صهیونیستی که از نظر سیاسی و مذهبی افراطی‌ترین کابینه این رژیم است، دیدار می‌کند.

به گفته منابع موثق آمریکایی، مشاور امنیت ملی این کشور حامل پیام هشدار برای دولت بنیامین نتانیاهو درباره متوسل شدن به هر نوع اقدامی است که راهکار تشکیل دو کشور را از بین ببرد و به تشکیلات خودگردان آسیب بزند. هر چند که میهمان و میزبان در برابر دوربین خبرنگاران، سخنان دوستانه و دیپلماتیک بیان کردند.

اختلاف آمریکا و رژیم صهیونیستی از همان روی کار آمدن کابینه نتانیاهو مشخص شد وقتی که بایدن در پیامی کوتاه و سرد به او تبریک گفت اما این تبریک سرد و کوتاه تهدیدی در لفافه بود. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار