در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

موافقت نامه تجارت آزاد ایران و اتحادیه اوراسیا از چه زمان اجرایی می‌شود؟ +فیلم

رئیس سازمات توسعه و تجارت گفت: پیش بینی این است که توافقنامه ایران و اتحادیه اوراسیا تا اواخر تابستان سال آینده این مصوبات عملیاتی و از اواخر تابستان اجرایی شود.

آقای پیمان پاک در خصوص موافقت نامه ایران تجارت آزاد و اتحادیه اوراسیا گقت:این موافقت نامه پس از دو سال و نیم مذاکره که در یک سال گذشته بیشترین حجم مذاکره را داشته ایم پنج شنبه امضا و نهایی شد.

او در ادامه گفت: اکنون برنامه بعدی این است که این توافق نامه برود که در دولت‌های این شش کشور مصوب شود و بعد از آن در مجالس می‌رود اقدامات فنی و مذاکره‌ای تمام شده است و فرآیند‌های تصویب و قانونی شدن را باید طی کند.

به گفته پیمان پاک، با توجه به این که ممکن است این اقدام‌ها در شش کشور زمان بر باشد پیش بینی این است که به امید خدا تا اواخر تابستان سال آینده این مصوبات عملیاتی و از اواخر تابستان اجرایی شود.

او می‌گوید: این موافقت نامه بیش از ۸ هزار قلم کالا را از دو طرف با در نظر گرفتن تعرفه‌ صفر در بر دارد و یک بازار خوب را پیش روی صادرکنندگان و حتی وارد کنندگان کشور گذاشته است . برآورد ما این است که با استفاده از این ابزار اگر الزمات مانند مسائل زیر ساختی فراهم شود حجم تجارت با اتحادیه اوراسیا طی زمان دولت سیزدهم به عدد حداقل ۱۰ میلیارد دلار افزایش پیدا کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار