وضعیت کشاورزی در نیمه جنوبی کشور مساعد است

رئیس مرکز خشکسالی گفت: بنابر مدل های اقلیمی، بارش ها تا نیمه اول اردیبهشت برای نیمه جنوبی کشور نرمال و بیش از نرمال است که با این وجود وضعیت کشاورزی مناسب خواهد بود.

آقای احد وظیفه گفت: بنابر آخرین آمار در استان های بوشهر، یزد و فارس دما بیش از نرمال و در بخش های شمالی همچون استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، قزوین، زنجان، سمنان، شمال، تهران، خراسان رضوی و سواحل گیلان و مازندران کمتر از نرمال است.

او با بیان اینکه بارش های استان تهران ۶۰ درصد کمتر از نرمال است، گفت: براساس خروجی مدل های عددی شرایط بارش در فروردین بیش از نرمال پیش بینی می شود، اما بدلیل پاییز خشک و کم بارشی ۲ سال اخیر، دسترسی به منابع آب در نیمه شمالی در انتهای بهار و تابستان با مشکلاتی روبرو خواهد بود.

وظیفه ادامه داد: از نیمه دوم بهمن و همچنین ماه های اسفند، فروردین و تا نیمه اول اردیبهشت برای نیمه جنوبی بارش های نرمال و بیش از نرمال و دمای بالاتر از نرمال خواهیم داشت که شرایط کشاورزی در این مناطق مساعد خواهد بود. همچنین بارش های اخیر در استان های هرمزگان، بوشهر و جنوب سیستان تاثیر مثبتی دارد.

رئیس مرکز خشکسالی ادامه داد: با توجه به شرایط جوی، گلخانه داران نسبت به تامین سوخت و تنظیم دما اقدام کنند تا سرمای هوا آسیبی به محصولاتشان وارد نکند.

او با بیان اینکه از ابتدای زمستان میانگین دما کمتر از نرمال بوده است، گفت: تا نیمه اول بهمن دما کمتر از نرمال را سپری خواهیم کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار