اتمام ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از مناطق زلزله زده شهرستان خوی در ۷۲ ساعت

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی از اتمام ارزیابی مناطق زلزله زده شهرستان خوی در ۷۲ ساعت خبر داد.

دکتر جعفر برزگر مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت : ارزیابی تمام واحدهای مسکونی اعلام خسارت شده در شهر فیرورق و ۱۵ روستای کانون زلزله در شهرستان خوی توسط کارشناسان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان به اتمام رسید.

وی همچنین افزود : براساس ارزیابی کارشناسی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۲۵۰واحد مسکونی با خسارت بالای ۵۰ درصد به عنوان واحد احداثی و ۳۶۰۰ واحد مسکونی با خسارت زیر ۵۰ درصد به عنوان واحدهای تعمیری هستند.

برزگر با اشاره فعالیت شبانه روزی ارزیابان در منطقه زلزله زده خوی تصریح کرد : ۳۰ تیم ارزیاب از کارشناسان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در ۷۲ ساعت به صورت سه شیفت کار ، ارزیابی واحدهای مسکونی خسارت دیده را در ۱۵ روستا و شهر فیرورق به اتمام رساندند.

وی بیان کرد : هیچ یک از واحدهای مسکونی مقاوم سازی شده توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در روستاهای شهرستان خوی در زلزله ۱۳ مهر ماه و ۲۸دی ماه دچار خسارت سازه ای نگردیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن عنوان کرد : باتوجه به قرارگرفتن استان در پهنه خطر پذیری بالا از نظر وقوع حوادث و بلایای طبیعی مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از مردم خواست با مراجعه به شعب بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهرستان های استان نسبت به اخذ وام مقاوم سازی و مقاوم نمودن واحدهای مسکونی روستایی پیش از وقوع حوادث اقدام کنند.

برزگر ادامه داد : از تعداد ۲۷ هزار و ۹۹۱ واحد مسکونی روستایی در سطح روستاهای شهرستان خوی، ۵۲ درصد واحدها یعنی ۱۵۰۰۰ واحد مقاوم سازی شدند

وی افزود:در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر شهرستان خوی نیز از مجموع ۶۳۹۷واحد ، ۴۷ درصد واحدها یعنی ۲۹۸۷ واحد مقاوم سازی شدند.

استاندار آذربایجان‌غربی‌ نیز با اشاره به لزوم برنامه ریزی بلندمدت برای کاهش آثار سوء زمین لرزه در شهرستان خوی گفت: با توجه به اینکه این منطقه روی‌ گسل فعال قرار دارد باید کار اصولی بر مبنای کار علمی در منطقه صورت گیرد و مقاوم سازی بسیار جدی تر گرفته شود البته این امر بیش از همه نیاز به فرهنگ‌سازی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.