یک بانوی نخبه گفت: فعالیت بیش از ۹۰۰ شرکت دانش بنیان با مدیریت بانوان در کشور انجام می شود.

فاطمه حقیر السادات گفت: بیش از ۹۰۰ شرکت دانش بنیان با مدیریت بانوان در کشور فعالیت می کنند و ۷۰ شرکت دانش بنیان در کنگره بین المللی زنان به عنوان شرکت های برتر در این جشنواره حضور داشتند.
به گفته وی، ایران در حوزه فناوری های نوین جایگاه خوبی در دنیا دارد. برگزاری کنگره های بین المللی باعث ایجاد تعامل و همکاری بیشتر با سایر نخبگان و شرکت های علمی می شود.
او افزود: زنان خارجی شرکت کننده در این کنگره از پیشرفت قابل توجه ایران در حوزه فناوری های نوین تعجب کرده اند.
وی بیان کرد: تسهیلات ویژه برای بانوان نخبه در بنیاد نخبگان در نظر گرفته شده است. جایگاه ایران در زمینه تولید محصولات دانش بنیان خوب ارزیابی شده است و مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان وام به ۷۰ شرکت دانش بنیان برتر در این کنگره داده می شود.
آقاجانی فعال فناور گفت: ما دومین تولید کننده داروهای مهم در دنیا  هستیم، فناوری دارویی  را در کشور بومی کرده ایم.
به گفته وی در حوزه زیست فناوری و بیوتکنولوژی فناوری های جدید در حال مطالعه است و در واقع این بانوان سفیران کشورهای خود بودند و باعث گسترش همکاری علمی و حتی سبب ایجاد بازار تولیدات کشورمان خواهد شد.
او افزود: بیش از دو میلیارد دلار از خروج ارز جلوگیری کرده ایم و در حال حاضر پروژه هایی در زمینه انتقال فناوری به کشورهای روسیه، ترکیه، آمریکای جنوبی و به تازگی جنوب شرق آسیا در حوزه واکسن های ام آر ان  داشته ایم.
عطیه اندخشیده یک فناور گفت: فناوری کامپوزیت از ترکیب مواد مختلف ساخته می شود و بر اثر تحریم دچار مشکل شده بود اما ما خودمان اقدام به تولید مواد مورد نیاز پتروشیمی ها و دانش آن را بومی کرده ایم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار