خسارت سیلاب سال ۹۸ به حوزه کشاورزی پلدختر جبران نشد

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خسارت سیلاب سال ۹۸ به حوزه کشاورزی پلدختر هنوز جبران نشده است، بر لزوم استمهال وام کشاورزان خسارت دیده تاکید کرد.

سید حمیدرضا کاظمی در نشست وزیر جهاد کشاورزی با اتحادیه‌های باغداران، دامداران، کشاورزان، آبزی پروران و اصناف با اشاره به اینکه شهرستان پل‌دختر با ۳۳۰ روستا سومین شهرستان پهناور لرستان است، اظهار داشت: شهرستان پل‌دختر با ۶۰ درصد جمعیت روستایی در حوزه کشاورزی و دامپروری حرف زیادی برای گفتن دارد.

وی، افزود: شهرستان پل‌دختر در زمان جنگ ۷۲ بار مورد حمله دشمن قرار گرفت و ۳۳۶ شهید تقدیم انقلاب کرد، بنابراین باید توجه ویژه‌ای به ابن مردم بشود.

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سیل ۹۸ خسارت‌های قابل توجهی به زیر بخش کشاورزی وارد کرد، گفت: ۴۰۰ هکتار از اراضی مردم ۱۰۰ درصد تخریب شد و تاکنون جبران خسارت نشده است، پیشنهاد ما برای رفع این مشکل پرداخت تسهیلات بلاعوض و کم سود است.

کاظمی، بیان کرد: یکی از مطالبات ما استمهال وام کشاورزانی است که بر اثر سیل متحمل خسارت شده‌اند.

وی با اشاره به ضرورت احداث سد‌های «چول‌هول» و سد «بن لار»، عنوان کرد: اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان داری همچنین سد‌های خاکی و ملاتی باید مورد توجه قرار بگیرد.

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی، گفت: بر اثر سیل جاده بین مزارع و کانال‌های آب بر متحمل خسارت شدند، اما تاکنون این خسارت جبران نشده است.

کاظمی، بیان کرد: برای رفع مشکل جاده‌های بین مزارع و کانال‌های آب بر به ماشین آلات راهسازی نیاز است.

وی با بیان اینکه خشکسالی خسارت جدی به باغداران، دامداران و کشاورزان وارد کرد، افزود: پیشنهاد و مطالبه ما استمهال وام‌های کشاورزانی است که بر اثر خشکسالی متحمل خسارت شده‌اند.

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی، بر تکمیل ایستگاه‌های پمپاژ شهرستان تاکید کرد و گفت: هفت ایستگاه پمپاژ پل‌دختر داریم که بر اثر سیل تخریب شدند، انتظار داریم اعتبار لازم برای تکمیل این پروژه‌ها تخصیص داده شود.

کاظمی با اشاره به وجود ۱۵ هزار جمعیت عشایری ثابت و مهاجر پل‌دختر با دو میلیون رأس دام سبک، اظهار کرد: پیشنهاد ما ارتقای اداره امور عشایری پل‌دختر به اداره کل است.

وی در ادامه بر تأمین تسهیلات مورد نیاز کشاورزان برای خرید ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی تاکید کرد و افزود: انتظار ما افزایش تسهیلات و سهمیه استان برای خرید تجهیزات کشاورزی است.

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی، گفت: با توجه به وجود دو هزار باغات انجیر و صیفی کاری در شهرستان توقع ما تشکیل تعاونی برای کاهش دلالی در بازار محصولات کشاورزی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار