مردم نقشی در باشگاه های استقلال و پرسپولیس ندارند 

عابدینی: مدیران فوتبال براساس شایسته سالاری انتخاب نمی‌شوند

مدیر عامل پیشین باشگاه پرسپولیس گفت: افراد برای رای آوردن به هیئت‌های ورزشی قول می‌دهد که اگر به عنوان رئیس انتخاب شود کاری نمی‌کنند.

امیر عابدینی مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس در گفت و گو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران  درباره وضعیت فوتبال کشورمان اظهار کرد: ما روح فوتبال را کشته ایم و سابقه نداشته است که فوتبال بدون تماشاچی باشد و یک سال از حضور هواداران محروم هستیم و این بدترین ضربه به فوتبال است. اوقات خوشی در فوتبال نداریم و بازیکنان  با دل و جان به زمین مسابقه نمی‌روند. هنر فوتبال این است که جاذبه و هیجان ایجاد می‌کند که ما بخش عمده‌ای را از آن گرفته ایم.

بضاعت فوتبال ما افت کرده است 

عابدینی درباره وضعیت تیم پرسپولیس بیان کرد: تیم‌هایی همانند پرسپولیس و سپاهان در سطح خوب آسیا بازی می‌کنند و تیم استقلال هم  با وجود فراز ونشیب بد بازی نمی‌کند. البته بضاعت فوتبال ما افت کرده است. چند درصد از بازیکنان لیگ در تیم ملی فوتبال نقش دارند که خیلی ناچیز است.

بازیکنان خلاق در فوتبال ما کم هستند 

او افزود: تاکتیک باعث جلوه به فوتبال دردنیای حرفه‌ای شده و تکنیک اسیر تاکتیک شده است. بازیکنان خلاق در فوتبال تاثیرگذار هستند که تعداد آن‌ها در لیگ برتر ما کم شدند. تاکتیک شامل ۳ آیتم سرعت، قدرت و انتقال و جابه جایی توپ است.

در بازی های لیگ ایران توپ می رود و تیم می ماند 

مدیرعامل اسبق پرسپولیس گفت: هر موقع حمله می‌کنیم یکی، ۲ بازیکن در محوطه جریمه هستند و توپ می‌رود و تیم می‌ماند، اما در اروپا ۷ نفر در محوطه جریمه حریف حضور دارند. معنی و مفهوم فوتبال به صورت عام زیبا است، اما بضاعت ما جواب نمی‌دهد و با سطح بین المللی فاصله داریم.

عربستانی می خواهند جلوه تاکتیکی  فوتبال را به سرزمین خود بیاورند 

عابدینی تصریح کرد: مربیان ما نتیجه گرا هستند و همین موضوع باعث می‌شود که فوتبال زیبایی را نداشته باشیم. ستارگان منتخب عربستان با پاری سن ژرمن بازی کردند و عربستانی‌ها می‌خواهند جلوه تاکتیکی فوتبال را به سرزمین خود بیاورند چرا که تکنیک را به سرعت نمی‌شود وارد فوتبال خود کنند. رونالدو معنی و مفهوم تاکتیک را اجرا می‌کند و انتقال توپ از دفاع به حمله را آسیایی‌ها خوب انجام می‌دهند، اما ما با آن‌ها  فاصله گرفتیم.

مدیران فوتبال براساس شایسته سالاری انتخاب نمی شوند

او درباره وضعیت مدیریتی فوتبال کشورمان گفت: ما با مردم صادق نیستیم. تکلیف سهام سرخابی‌ها را مشخص نکردیم و اعضای هیئت مدیره این  ۲ باشگاه دولتی هستند و از مردم انتخاب نمی‌شوند. به طور مثال یک نفر برای رای آوردن به هیئت‌های ورزشی قول‌هایی می‌دهد که اگر به عنوان رئیس انتخاب شود سمت‌هایی به آن‌ها می‌دهد و مدیران ما براساس شایسته سالاری انتخاب نمی‌شوند. باشگاه‌های ما مشکل دارند و درآمد‌ها مشخص نیست و هزینه‌ها بار سنگین بر دوش باشگاه‌ها می‌گذارند. مدیریت باید ساختار را بشناسد. همچنین  یک سازمان اساسنامه و مرامنامه دارد که با آن‌ها شکل می‌گیرد و یک مدیر باید این موارد را اجرا کند.

باشگاه پرسپولیس در دوران مدیریت من بدهی مالیاتی نداشت 

عابدینی افزود: مدیران ما چند صباحی هستند و بعد از آن بدهی برای مدیر بعدی  بر جا می‌گذارند و این سبک مدیریت در فوتبال ما است. درویش مدیرعامل پرسپولیس بیان کرده که  این باشگاه در همه ادوار مدیریتش بدهی مالیاتی دارد، اما من به درویش گفتم که  باشگاه پرسپولیس در دوران مدیریتم  تا سال ۸۰ بدهی مالیاتی نداشته و تراز مالی اش مثبت بوده است. سرخپوشان تاکنون بیست و چند مدیر عوض کردند که بدهی‌ها انباشته شده و هیچ کس هم پاسخگو نیست. بالا دستی‌ها برای مدیریت باشگاه‌ها تصمیم می‌گیرند و داد و ستد‌های غیر منطقی صورت می‌گیرد.   

او درباره اظهارات درویش مبنی بر اینکه اگر می‌دانستم باشگاه پرسپولیس آن قدر بدهی دارد مدیرعامل این باشگاه نمی‌شدم، گفت: طبیعی است آدم‌ها آبرویشان را جمع کردند و از آن‌ها حفاظت می‌کنند، اما در موقعیتی قرار می‌گیرند که دچار مسائل حاشیه‌ای می‌شوند و نمی‌توانند آنچه که جمع کردند حفظ کنند.

مردم با خرید سهام نقشی در باشگاه های استقلال و پرسپولیس ندارند 

مدیرعامل اسبق پرسپولیس درباره وضعیت سهام سرخابی‌ها بیان کرد: من تا جایی که اطلاع دارم ۱۵۰ میلیون دلار مردم سهام خریدند، اما ۵۰ میلیون دلار ارزش سهام است و مابقی آن را چکار کردند. سهام معنا دارد و زمانی که یک بازیکن در فوتبال روز دنیا به یک باشگاه می‌رود سهام آن باشگاه صعود می‌کند و سرمایه گذاران پول به آن باشگاه ترزیق می‌کنند تا قیمت سهام صعود کند. چرا باید سهام سرخابی‌ها در فرابورس عرضه شود؟ چرا نباید سهام این ۲ باشگاه در بورس عرضه شود. قیمت گذاری سرخابی‌ها براساس چه چیزی تعیین شده است و مردم ۳۰۰ هزار تومان برگه سهام سرخابی‌ها را خریدند، اما آن‌ها چه نقشی  در این ۲ باشگاه دارند؟

بخش اقتصادی باشگاه ها به بخش خصوصی واگذار شود 

او درباره اینکه دولت به طور کامل سهام سرخابی‌ها را عرضه نمی‌کند، گفت: این موضوع عیب ندارد. دولت می‌تواند ۲۴ الی ۳۰ درصد سهام سرخابی‌ها را نگه دارد و مابقی آن را به بخش خصوصی واگذار کند. دولت می‌خواهد بخش اجتماعی و فرهنگی باشگاه‌ها را حفاظت کند، اما بخش اقتصادی اش را به بخش خصوصی بدهد تا سرمایه گذار حاضر شود تا سرمایه گذاری کند. دولت مدیر خوبی نیست نمونه اش قرار بود ۴ میلیون خانه بسازد، اما الان می‌گوید مردم خودشان خانه بسازند. زمین در دست دولت است و این زمین باید در اختیار بخش خصوصی قرار بگیرد تا برای مردم خانه بسازد.

کی روش چیزی به فوتبال ما اضافه نکرده است 

عابدینی درباره اینکه هنوز تکلیف سرمربی تیم ملی بزرگسالان مشخص نشده است، گفت: زمانی که شنیدم قرار است مربی داخلی برای تیم ملی فوتبال انتخاب کنند خیلی خوشحال شدم، چون ما بضاعت مالی نداریم تا مربی خارجی جذب کنیم. خارجی‌ها در تیم ملی فوتبال عایدی برای ما نداشتند و حتی کی روش هم دیدیم که چیزی به فوتبال ما اضافه نکرده است. زمانی که بازی با ولز را بردیم کی روش را به بالا انداختند و معلوم نبود ستایش از یک مربی یا یک باند است. آقایان صریح تصمیم بگیرند و گزینه مطلوب را برای هدایت تیم ملی انتخاب کنند. البته می‌توانند یک دستیار خارجی در کنار سرمربی ایرانی بگذارند تا دانش فنی خود را به تیم ملی انتقال بدهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار