پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه چپ‌گرد غیرهمسطح پیامبر اعظم (ص)

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: پروژه چپ‌گرد غیرهمسطح پیامبر اعظم (ص) ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی ذاشته است.

سید خلیل منبتی معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: یکی از مشکلات خودرو‌هایی که از سمت بزرگراه پیامبر اعظم (ص) قصد ورود به بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی را دارند، این است که باید چندین کیلومتر از مسیر را طی کنند تا بتوانند با دورزدن از دوربرگردان هم‌سطح این بزرگراه خودشان را به ورودی بولوار آیت الله هاشمی رفسنجانی برسانند.

او با بیان اینکه این موضوع اتلاف وقت، مصرف بیشتر سوخت و افزایش آلودگی هوا را در پی دارد افزود: بر همین اساس، مدیریت شهری مشهد باهدف دسترسی آسان شهروندان به این بزرگراه، عملیات ساخت چپ‌گرد پیامبر اعظم (ص) را در دستور کار قرارداد.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد، ادامه داد: در کنار مباحث ترافیکی ساخت چپ‌گرد پیامبر اعظم (ص) یکی از مطالبات ساکنان مناطق الهیه و قاسم‌آباد بود که با ساخت آن حدود ۵ کیلومتر از مسیر ورودی خودرو‌هایی که از سمت میدان قائم (عج) قصد ورود به بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی را دارند، کوتاه می‌شود.

منبتی با اشاره به اینکه عملیات احداث چپ‌گرد پیامبر اعظم (ص) اردیبهشت سال گذشته آغاز شده است، بیان کرد: این چپ‌گرد به طول ۵۷۰ متردارای ۲۸۰ مترعرشه، ۲۹۰ متر رمپ و ۹ متر عرض خواهد بود.

او بابیان اینکه محدوده اجرای پروژه چپ‌گرد پیامبر اعظم (ص) در شریان ورودی شهر قرار دارد، تصریح کرد: با توجه به اینکه نمی‌توانستیم در زمان اجرای این پروژه تداخل ترافیکی ایجاد کنیم، در ابتدای کار تصمیم گرفته شد برای جلوگیری از بسته شدن مسیر و ایجاد نشدن ترافیک، کار به روش سگمنتال (قطعات پیش‌ساخته بتنی) انجام شود.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد تاکید کرد: در حال حاضر عملیات اجرایی این پروژه ادامه داشته و از پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی برخوردار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.