یک هزار و ۵۰۰ هکتار زمین ملی برای نهضت ملی مسکن اختصاص یافت

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: یک هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی ملی برای نهضت ملی مسکن به اداره‌کل راه و شهرسازی استان تحویل داده شد.

اصغر احمدی گفت: پس از ارائه درخواست و ضرورت تامین اراضی ملی جهت متقاضیان مسکن از طرف اداره‌کل راه و شهرسازی استان، این میزان اراضی ملی در ۱۵ شهر استان جهت احداث مسکن به اداره‌کل راه و شهرسازی تحویل داده شده است که به جز ۲ مورد سایر زمین‌های تحویل شده در حریم شهر‌ها قرار دارد.

وی ادامه داد: اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در اجرای سیاست دولت سیزدهم مبنی بر تولید مسکن و همچنین در راستای مصوبات شورای عالی مسکن کشور که توسط رییس‌جمهور ابلاغ شده و بر اساس ماده ۹ قانون جهش تولید مسکن و به منظور تامین مسکن متقاضیان مسکن ملی، اراضی ذکر را طبق طرح نهضت ملی مسکن تحویل داده و آمادگی لازم جهت تغییر نمایندگی اراضی را دارد و از همین رو این اداره‌کل نیز در راستای طرح بزرگ دولت سیزدهم در تولید مسکن مشارکت قابل توجهی داشته و از برترین استان‌های کشور در این زمینه اعلام شده است.


بیشتر بخوانید


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: با این وجود در تبصره ۲ ماده ۹ قانون جهش تولید ممنوعیت‌هایی را در خصوص تحویل اراضی ملی مورد تاکید قرار داده که شامل اراضی جنگل‌کاری دست‌کاشت، جنگل‌ها و بیشه‌های طبیعی، مراتع درجه یک و چراگاه‌ها، نهالستان‌ها و ذخیره‌گاه‌ها می‌شود.

احمدی خاطرنشان کرد: همچنین در اجرای سیاست‌های دولت سیزدهم مبنی بر محرومیت‌زدایی و توجه ویژه به مناطق روستایی و محروم و در اجرای ماده ۴ قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن طی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، سطحی به وسعت ۱۴۰ هکتار از اراضی ملی جهت اجرای طرح هادی روستایی در ۳۸ روستای استان به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تحویل شده است.

قرار است در قالب طرح نهضت ملی مسکن، از احداث سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور، دست‌کم ۱۰ هزار واحد در چهارمحال و بختیاری احداث شود که در همین راستا تامین زمین یکی از پیش‌شرط‌های اجرای این طرح به شمار می‌رود و در حال حاضر بنا بر اظهارات مدیرکل راه و شهرسازی استان، ۸۰ درصد زمین مورد نیاز طرح در استان تامین شده است و روند اجرایی واحد‌های در دست احداث رضایت‌بخش است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۵:۵۲ ۰۳ بهمن ۱۴۰۱
از مزیت‌های این خانه های نهضت ملی ویلاسازی و زمین رایگان بودنشان است هر چند اقساط بالایی داشته باشند ارزش سرمایه گذاری و خرید را دارند در استان ما بیشتر بر روی ویلاسازی باید تمرکز کرد