نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان:

۴۰ درصد از بودجه شهرداری اصفهان مربوط به حمل و نقل است

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: حدود ۴۰ از درصد بودجه ارائه شده شهرداری اصفهان متعلق به مسائل حمل‌ونقل و هوشمندسازی این حوزه و حوزه‌های دیگر است.

ابوالفضل قربانی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اختلاف بودجه پیشنهادی سال آینده شهرداری اصفهان نسبت به بودجه، حدود شش هزار میلیارد تومان است، اظهار کرد: این میزان نسبت به امسال نزدیک به ۶۰ درصد افزایش داشته است، اما در حال حاضر در جلسات کمیسیون تلفیق بررسی‌ها در حال انجام است و نمی‌توانیم این رقم را قطعی تلقی کنیم، چراکه ممکن است از این برآورد کمتر شود یا شورا پیشنهاد‌هایی را برای این منظور داشته باشد که پس از آن به بودجه اضافه خواهد شد.

او افزود: اقدامات بزرگی از جمله تأمین منابع مورد نیاز برای راه‌اندازی قسمت اول خط دو قطار شهری از دارک تا ایستگاه طوقچی پیش‌رو داریم که امیدواریم این قسمت از خط دو قطار شهری را تا پایان سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری برسانیم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: طبیعی است زمان‌بندی برای بهره‌برداری از خط دو قطار شهری و اقدامات لازم برای این منظور در نظر گرفته می‌شود و ممکن است بار اضافه‌تری را به بودجه‌های شهرداری تحمیل کند، لذا باید از بعضی از ردیف‌ها با اولویت کمتر کم کنیم و به این قسمت بپردازیم.

او خاطرنشان کرد: حدود ۴۰ درصد بودجه ارائه شده متعلق به مسائل حمل‌ونقل در سطح شهر اصفهان و هوشمندسازی این حوزه و حوزه‌های دیگر است، چراکه شهر اصفهان بالغ بر ۲ میلیون نفر جمعیت دارد و برای مدیریت و رفاه این تعداد از شهروندان باید به سمت اقدامات هوشمندانه حرکت کنیم.

قربانی تصریح کرد: جلسات تلفیق طی یک هفته گذشته به‌طور روزانه از صبح تا غروب برگزار شده است، اما در ادامه فرایند، کمیسیون‌های تخصصی شورا باید به بررسی بیشتر لایحه بودجه سال آینده بپردازند و پس از آن تلاش می‌کنیم تا پیش از ۲۲ بهمن‌ماه با برقرار شدن جلسات تلفیق در هر روز هفته و در نوبت‌های صبح و بعدازظهر در خصوص لایحه شهرداری اظهار نظر کنیم و در نهایت پس از ۲۲ بهمن، این لایحه را به تصویب شورای اسلامی شهر برسانیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار