اجرای طرح کاداستر در بیش از ۱.۵ میلیون هکتار از منابع طبیعی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه از اجرای طرح "کاداستر" در بیش از ۱.۵ میلیون هکتار از منابع طبیعی استان خبر داد.

انشاالله کولانی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با بیان اینکه عرصه‌های منابع طبیعی استان در مجموع یک میلیون و ۶۱۷ هزار هکتار مساحت دارند، گفت : تاکنون طرح کاداستر در سطح یک میلیون و ۵۸۰ هزار هکتار از این عرصه‌ها که معادل ۹۸.۱ درصد منابع طبیعی استان است، اجرایی شده است.

کولانی با اشاره به وجود ۵۲۸ هزار هکتار جنگل در استان کرمانشاه، گفت: اجرای طرح کاداستر در سطح جنگل‌های استان دو سال پیش به اتمام رسیده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با بیان اینکه هم اکنون اجرای طرح کاداستر در حدود ۳۷ هزار هکتار از منابع طبیعی استان باقی مانده، گفت: اقدامات لازم برای اجرای طرح کاداستر در سطوح باقیمانده در مجموعه منابع طبیعی استان به اتمام رسیده و برای اتمام کاداستر منابع طبیعی استان منتظر اقدامات اداره ثبت اسناد و املاک هستیم.

وی با اشاره به اینکه اداره ثبت اسناد و املاک استان برای اتمام کار صدور اسناد کاداستری در منابع طبیعی استان مشکلاتی دارد، گفت: از جمله مشکلات موجود بر سر راه مجموعه ثبت و اسناد استان می‌توان به مشکلاتی مثل ریز پلاک بودن و یا مشکلات حقوقی اشاره کرد.

کولانی با بیان اینکه اجرای طرح کاداستر در جهت حفاظت از منابع طبیعی اهمیت بالایی دارد، گفت: با اجرای این طرح جلوی زمین خواری در عرصه‌های منابع طبیعی گرفته خواهد شد..

وی یادآور شد: اجرای طرح کاداستر منجر به صدور سند تک برگ برای اراضی منابع طبیعی می‌شود که تثبیت مالکیت دولت و تعیین حدود مستثنیات از مهمترین مزیت‌های این طرح است و از طریق آن هم می‌توان اختلافات ملکی را رفع کرد و هم امکان تعرض به اراضی ملی و دولتی را به حداقل رساند.

کولانی ادامه داد: در صورت اجرای طرح کاداستر در منابع طبیعی، دولت به میزان مالکیت خود اشراف داشته و امکان پاسخگویی به استعلامات در کمترین زمان فراهم خواهد شد که این موضوع امکان سرمایه‌گذاری در عرصه‌های منابع طبیعی را برای سرمایه‌گذاران تسهیل خواهد کرد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار