تبدیل به احسن پلاک وقفی شهر خاکعلی در دست پیگیری است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین گفت: تبدیل به احسن پلاک وقفی خاکعلی برای نخستین بار در کشور به صورت یکجا در دست پیگیری است.

حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین در جمع مردم خاکعلی گفت: تبدیل به احسن پلاک وقفی خاکعلی برای نخستین بار در کشور به صورت یکجا در دست پیگیری است تا شهروندان بتوانند اسناد عرصه و اعیای فضای شهری مربوط به خود را دریافت کنند.

وی  با تاکید بر اهمیت وقف؛ افزود: ذات وقف برای گره گشایی و دست گیری از مردم است، اما این گره گشایی بر اساس نیت واقف و در موعد و مکان خاص خود صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در خصوص وقف فرموده اند وقف نهاد ممتاز دینی است، تصریح کرد: اگر وقف در جامعه بد تبیین شده به ما باز می‌گردد که نتوانستیم حقوق وقف را تبیین کنیم و از منافع آن بهره‌مند شویم.

حجت الاسلام مجیدی با اشاره به اصلاحات اراضی در گذشته، اظهار کرد: قزوین به دلیل دارا بودن زمین‌های کشاورزی و مرغوبیت و حاصلخیزی، اولین نقطه‌ای بود که در اصلاحات ارضی زمین‌های موقوفات به مردم فروخته شد و استان قزوین تنها استانی است که تمامی موقوفات در دوره پهلوی غیر شرعی واگذار شده است.

وی با بیان اینکه حل مسایل موجود در حوزه وقف با کمک همگانی امکان پذیر است، اضافه کرد: وقتی مطالبه موقوفات را پیگیری می‌کنیم گا‌ها با برخورد‌های صریح مواجه می‌شویم و این آسیب‌ها پیامد اصلاحات ارضی در ذهن جامعه است بنابراین به دنبال اثبات این هستیم که وقف نه تنها ذات خیرخواهانه دارد بلکه عوامل خادم این حوزه نیز باید خیرخواه باشند و

مجیدی تاکید کرد: کارکنان اوقاف و امور خیریه را در قالب قانون و شرع خادم ملت هستند، اما نه قانون و شرع اجازه فدا کردن وقف را به ما نمی‌دهند.

این مسوول با بیان اینکه بر اساس قانون و شرع متولی احیای موقوفات و اخذ حقوق موقوفات از متصرفین وقف هستیم، افزود: باید دانست ملک موقوفه حتی توسط امام معصوم بخشیده نمی‌شود چرا که مالکی داشته که با اختیار خود برای نیت خاصی در دست امام معصوم قرار گرفته بنابراین نمی‌توان آنرا بخشید.

حجت الاسلام مجیدی با بیان اینکه تبدیل به احسن موقوفه فقط زمانی اتفاق می‌افتد که موقوفه در حال خراب شدن باشد و شارع مقدس حکم به تبدیل به احسن دهد، خاطرنشان کرد: با توجه به نشست‌های عدیده‌ای که برگزار شد با یک مسیر سخت و پیچیده، برای اولین بار در کشور تبدیل به احسن یکجای پلاک وقفی شهر خاکعلی انجام می‌شود و این مساله در مورد شهر بیدستان نیز در دست پیگیری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جمشید
۱۶:۳۷ ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
جواب خدا رو چه کسی میده خودتون رو جچت اسلام میدونید آیا برای تمام عروسها ایران این امکان وجود داره که داری این حرفهای صدمن یک غاز روتحویل میدهی
آخرین اخبار