نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با تاکید بر جهادی عمل کردن همه مسوولان گفت: از ظرفیت‌های خاص مجموعه جهاد دانشگاهی در توسعه استان استفاده شود.

حجت الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در دیدار با مجموعه مدیران جهاد دانشگاهی استان ایلام اظهار داشت: جهاد دانشگاهی جزو نهاد‌هایی است که از آغاز تاسیس تاکنون در عرصه تحقیق و فعالیت فرهنگی نقش مهم و تاثیرگذاری ایفا کرده است.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی باید با ارائه راهکار‌های دقیق و خوب برای رفع مشکلات جامعه دولتمردان را یاری کند که این یک وظیفه بزرگ محسوب می‌شود، افزود: این نهاد با ویژگی‌های خوبی که دارد باید فعال‌تر از گذشته در عرصه‌های مختلف در جامعه و خدمت بیشتر و بهتر به مردم حضوری جدی داشته باشد.

وی بیان کرد: جهاد دانشگاهی توان علمی ایران را در دنیا مطرح کرده که نیاز است رسانه و مطبوعات این موضوع را بازنشر بدهد، مقام معظم رهبری بر این موضوعات دانش بنیان تاکید کردند که بازخورد این تاکیدات رشد علمی و فناوری کشور در همه ابعاد است.

وی گفت: استان ایلام دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوبی است که اگر تحقیقات به خوبی ارائه و انجام شود می‌توان نوعی اتصال برای متخصصان در عرصه تولید تلقی گردد و به تبع آن شناسایی و بکارگیری نخبگان هم گسترش یابد.

وی با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده در جهاد دانشگاهی، چون (اصلاح نژاد دام سبک و سنگین) گفت: اصلاح ژنتیک دام هزینه‌ها را به حداقل و بازدهی بیشتری می‌رساند که متاسفانه در حال حاضر این مهم در استان ایلام عکس این اتفاق اتفاده است.

وی همچنین خواستار نقش بیشتر جهاد دانشگاهی در فعالیت‌های فرهنگی شد و گفت: جهاد دانشگاهی به عنوان نهادی برخاسته از بطن انقلاب اسلامی با ارائه خدمات علمی خود سهمی بسزا در رشد و توسعه کشور ایفا می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.