تلاش دولت انگلیس برای جلوگیری از قطع برق سراسری

دولت انگلیس در تلاش است با طرح‌های تشویقی مانع از قطع برق سراسری در این کشور شود.

شرکت توزیع برق انگلیس اعلام کرد به منظور تلاش برای جلوگیری از قطع برق سراسری در این کشور برنامه تشویقی به مصرف کنندگان ارائه می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، با برودت هوا در انگلیس و افزایش مصرف انرژی در این کشور، خطر قطع برق میلیون‌ها خانوار در این کشور را تهدید می‌کند. از این رو، شرکت توزیع برق انگلیس اعلام کرد در راستای تشویق مصرف کنندگان برای کاهش استفاده از برق، به خانوار‌هایی که در روز‌های دوشنبه و سه شنبه مبادرت به صرفه جویی کنند پول پرداخت می‌کند.

طی روز‌های اخیر و با کاهش گسترده دما در انگلیس، مصرف انرژی در این کشور افزایش یافته و این موضوع مقامات انگلیسی را به تکاپو انداخته است تا راهکاری جهت کاهش مصرف خانوار‌ها و صنایع تعبیه کنند.

در ماه اکتبر مقامات انگلیسی هشدار دادند اگر لندن نتواند واردات انرژی همانند گاز را تامین کند، مصرف کنندگان خانگی در زمستان با بیش از ۳ ساعت قطعی برق در طول شبانه‌روز دست و پنجه نرم خواهند کرد.

شرکت توزیع برق انگلیس در بیانیه‌ای از مردم خواسته است از ساعت ۴.۳۰ بامداد تا ۱۸ مصرف برق خود را کاهش دهند. این اقدام در راستای تضمین دسترسی عمومی مردم به برق است.

گفتنی است هم اکنون انگلیس با موج گسترده‌ای از سرمای زمستانی مواجه شده که همین امر کاهش دمای هوا به زیر صفر در بیشتر مناطق کشور را درپی داشته است. تحریم‌های اتحادیه اروپا و انگلیس علیه حوزه انرژی روسیه به دلیل جنگ اوکراین، باعث جهش بهای سوخت در این قاره و افزایش تورم شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار